Avatar billede hewa Nybegynder
29. december 2007 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To koder kan køre hver for sig men ikke sammen

Jeg vil gerne kunne trække data ud fra to forskellige tabeller, og de kan køre hver for sig men ikke sammen.

Det skal lige nævnes, at i begge tabeller er der en række med menupunkt og en række med overskrift, så jeg går ud fra, det er det, der driller, at databasen ikke ved, hvilke data den skal give mig. Derfor har jeg forsøgt med en mysql_close() mellem de to udtræk, men det får også siden til at dø.

Nogen bud på hvordan jeg løser problemet?

$query = mysql_query("SELECT * FROM kategori WHERE cat_id ='".$_GET['cat_id']."'");
$row = mysql_fetch_assoc($query);

$cat_menupunkt = "- ".$row['menupunkt'].""

$ask = mysql_query("SELECT * FROM rodekassen WHERE rod_id ='".$_GET['rod_id']."'");
$row = mysql_fetch_assoc($ask);

$rod_overskrift = "- ".$row['overskrift'].""
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. december 2007 - 12:44 #1
vil tro det er fordi du bruger $row ved begge query prøv at ændre den sidste til noget andet f.eks
$row_ask = mysql_fetch_assoc($ask);

$rod_overskrift = "- ".$row_ask['overskrift'].""
Avatar billede hewa Nybegynder
29. december 2007 - 12:50 #2
Tak for dit bud. Den tanke havde jeg også tænkt, men det virker desværre heller ikke...
Avatar billede znopie Nybegynder
29. december 2007 - 12:58 #3
Du kan vel bare gøre det sådan her;

    $GET_KAT = mysql_query("SELECT * FROM kategori");                // Henter kategorier fra databasen
    while( $GET_KAT_S = mysql_fetch_array($GET_KAT) ) {
      echo "<b>". $GET_KAT_S['Navn'] ."</b><br>\n";            // Udskriver kategorierne
        $GET_CONTENT = mysql_query("SELECT * FROM Underpunkter where kat_id = ".$GET_KAT_S['id'].""); // Henter under punkter ud fra kategori (ID)
          if ( mysql_num_rows($GET_CONTENT) == NULL ) {                      // Hvis der ingen under punkter er skriver den en tekst
            echo "&nbsp;-&nbsp;&nbsp;Der er desværre intet indhold!<br>\n";
          } else {
            while( $GET_CONTENT_S = mysql_fetch_array($GET_CONTENT) ) {
              echo "&nbsp;-&nbsp;&nbsp;". $GET_CONTENT_S['Test'] ."<br>\n";      // Udskriver underpunkter
            }

Avatar billede hewa Nybegynder
29. december 2007 - 13:07 #4
Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad du helt gør med din kode (stadig amatør med stort A :) men kode skal bare kigge i url'en og så skal den trække én celles indhold ud eller evt. begge, hvis begge id'er fremgår af url'en. Ud trækker jo alle ud med din while.
Avatar billede hewa Nybegynder
29. december 2007 - 13:08 #5
Ups, du trækker og ikke ud trækker :)
Avatar billede hewa Nybegynder
29. december 2007 - 14:34 #6
zzzZZZzzz det var en mindre bøf jeg manglede ; efter at have omdøbt variablerne :-/
Tak for jeres bidrag!