Avatar billede pashmak Nybegynder
28. december 2007 - 16:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

301 htaccess redirect

Hej Alle.

Jeg søger et script, som kan redirecte fra et gammelt URL(ældre
forum-indlæg) til et nyt URL(nyere forum-indlæg), fordi begge
sider har samme indlæg-id. (forvirret?)

Jeg har haft et forum på fx(link1):
ditdomæne.com/diskussion/viewtopic.php?p=1200

Idag er URL til samme forum fx(link2):
ditdomæne.com/forum/ftopic1200.html

Når man søger i google, så bliver der linket til det gamle url,
når man søger efter en masser ting.

Findes der et script, som gør at man kan videresende en besøgende
fra link1 til link2, når de klikker på link1 i google

Fælles for de 2 URLS, er forum-id'en.

Her tænker jeg noget i reetning af et script som tar id'en (1200)
og putter det ind i et variabel, og som efterfølgende putter det
ind i et redirect script fx:
ditdomæne.com/debatteri/ftopic{variabel}.html (nye url)

Så når google henviser til et indlæg det gamle forum, , bliver
man med det samme smidt videre til samme indlæg i det nye forum

Er det en .htaccess? i givet fald, kan nogen pege i retning af
hvor man kan finde noget til den slags? Jeg har fundet lidt omkring 301 htaccess men må ærlig indrømme at jeg har meget svært ved at finde et konkret eksempel på 301, som jeg kan bruge som skabelon.

Formålet er i første omgang at få omdirigeret alle besøgende til den nye side, men også at få google pagerank til at cache den nye side, så jeg ikke taber min pagerank.

På forhånd tak
Avatar billede pashmak Nybegynder
28. december 2007 - 16:56 #1
Kort sagt, et script eller lignende, som kan gør at google kan komme ind og cache den gamle side og re-indekserer den, således google adopterer den nye side som cache
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. december 2007 - 17:13 #2
i toppen af diskussion/viewtopic.php:

<?php
header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
header('Location: http://ditdomæne.com/debatteri/ftopic' . $_GET['p'] . '.html');
exit();
?>

Utestet.
Avatar billede pashmak Nybegynder
28. december 2007 - 22:37 #3
Hej Jensgram

Tak for dit svar.

Det er testet og det virker!
Tak  for det
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. december 2007 - 22:58 #4
Så lidt.