Avatar billede michaelsyd Nybegynder
28. december 2007 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ret i tekstfil

jeg har forgæves flere gange forsøgt at oprette en database men uden hel ,så nu har jeg fundet en tekst fil her på eksperten som jeg har fået til at virke :-)
men der er lige nogle ting som jeg gærne vil have lidt hjælp med
filen kommer her.
<html>
<title>Skrive til tekstfil</title>
<head>
</head>
<body>
<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("mojn.txt")

'Opdater kun hvis man har
if request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
  Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8)

  ' Skriv tekst i en linie
  f.WriteLine Request.Form("tekstblok")
  f.Close
end if

' Åbn filen til læsning og Læs linie for linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Do While not f.AtEndOfStream
  Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop
f.Close
%>
<h1>Skriv en tekstblok:</h1><form action="skriv.asp" method="post">
<textarea name="tekstblok" rows="3" cols="40">
</textarea>
<p><br><input type="submit" value="Skriv til tekstfil"></p>
</form>
</body>
</html>

hvis jeg gærne vil have en chek boks  og et feldt til navn jvor skal jeg så sætte det ind hende
fks.
navn , alder , by , mand/kvinde
og kan man gøre så man skal læse fra en anden side
håber at i forstår mit spørgsmål selv om den blev lidt indviklet
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
28. december 2007 - 21:30 #1
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det...er det en slags kommentar system...hvordan skulle det vises på den nye side osv.
Avatar billede michaelsyd Nybegynder
29. december 2007 - 10:43 #2
ja en for for komentar  og da jeg ikke kan få database til at virke så prøvede jeg dette her
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
29. december 2007 - 12:08 #3
Hmm - det kan sagtens lade sig gøre - men det er altså meget nemmere, at bruge en database. Du er velkommen til at skrive til mig på lordmessi (a) gmail.com hvis du skal bruge hjælp. Er også på MSN ten96 (a) hotmail.com
Avatar billede michaelsyd Nybegynder
30. december 2007 - 22:29 #4
hej lordmessiah
jag har fået lavet i database efter nogen besvær så hvis du vil værer så flink og smide et svar er det bare OK
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
31. december 2007 - 10:12 #5
Det var dejligt - det er en bedre løsning. Du er stadig velkommen til at kontakte mig, hvis du har problemer.