Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 16:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DHTML menu på masterpage, forsvinder.

Hej alle, jeg haver lidt problemer.

Jeg er ved at porte mit arb på asp classic over på asp.Net og kan ik fostår helt hvad som sker med min fine DHTML menu...

jeg indsætter den i Masterpage i toppen i en <td> og den kommer da også fint...  men..  når jeg navigere mit site forsvinder den..  også selvom det er navigering til sider der bruger masterpage.  noge hints. ?

på forhånd tak.

JK.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 16:33 #1
har skrevet en linie lige under menu og den blvier vist fint, i begge tilfælde...
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 16:43 #2
Kan vi se det i aktion på nettet?
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 16:51 #3
nja. sry, har det kun her i vs...

her min masterpage (test)

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MasterPage.master.cs" Inherits="MasterPage" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <link rel="stylesheet" href="/css/style.css">
    <title>Untitled Page</title>

    <script type="text/javascript" language="JavaScript1.2" src="js/apymenu.js"></script>

</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <div>
            <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr width="100%">
                    <td width="100%">
                        Gerne noget menu her...&nbsp;
                        <div>

                            <script type="text/javascript" language="JavaScript1.2" src="js/apymenu.js"></script>

                            <script type="text/javascript" language="JavaScript1.2" src="js/data.js"></script>

                        </div>
                    </td>
                </tr>
                <tr width="100%">
                    <td>
                        <asp:ContentPlaceHolder ID="Side" runat="server">
                        </asp:ContentPlaceHolder>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 16:51 #4
har prøvet at smide første script i head..
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 16:59 #5
Det ku' da godt forklare fejlen. Hvis vi nu antager, at dine undersider også ligger i undermapper, så vil de jo ikke kunne finde mappen "js". Hvis "js" ligger i roden af serveren, så skriv "/js/....js" i stedet for "js/....js" - dvs. en skråstreg foran js. Så finder den den altid i roden.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 17:33 #6
jo...  du har ret...  har du et bud på
hvad jeg skal gøre for når jeg skriver / foran så vises menu kun når ejg er på uderside.. som du gættede ligger i undermappe :o)
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 17:49 #7
Hvis js ligger i roden, burde / foran få det til altid at virke. Også på forsiden. =S
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 18:05 #8
hov jam masterpage file ligger jo i roden, og det er jo i den jeg bruger scriptet...  den skifter vel ikke mht til sti....
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 18:10 #9
det gør det så ikke.....

hvis jeg fjerner / så virker det, men så er jeg ligevidt mht til undersider....
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 18:12 #10
Og jeg kan stadig ikke se det i aktion? Det er en underlig fejl. Er det kun på forsiden, den ikke virker? Har du afprøvet det på nettet?
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 18:15 #11
Det lyder som noget spøjst server-struktur-fejl. Ellers burde det kunne løses ved at skrive hele stien, dvs. http://www.side.dk/js/....js
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
27. december 2007 - 18:37 #12
hvaffor en ting.... nåda..  jamm så er jeg jo videre, øv...    smid svar..  og tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 19:03 #13
Okidoke.
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 22:21 #14
Takker.