Avatar billede gf Nybegynder
27. december 2007 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

javascript php link validering og funktion

Hej

Og undskyld den lidt kryptiske overskrift. Historien er: jeg her nogle links der genereres via en while sætning i php id'erne hentes fra en database og tilføjes linkene som ses herunder. linkene bruges til at linke videre til en anden side (sjovt nok )
på denne side anvendes id'et til at slette noget i db'en

<span class="datolinks"><a href="sletblok_gem.php?id=<?=$row[id]?>" >link teksten her</a></span><br />

det jeg gerne vil er at administratoren virkelig vil slette inden der slettes. jeg har forsøgt mig merd følgende men det er lidt noget rod når jeg blander server kode ind i det. kan man med noge onclick på link køre nedenstående det er nok noget funktionsværk men jeg er ikke så stærk i javascript.

<?
// Vi advarer administratoreren om at han er ved at slette en valgfagsblok :)
script language=\"javascript\">
    if (confirm(\"Vil virkelig slette filen?\")) {
      // linke videre til næste side og få id med
    }
    else {
      // gør ingenting
    }
</script>

mvh gf
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 11:28 #1
Jeg tror umiddelbart, følgende kan gøre det:

<a class="datolinks" href="sletblok_gem.php?id=<?=$row[id]?>" onclick="return Confirm´('Vil du virkelig slette filen?')">link teksten her</a><br />
Avatar billede gf Nybegynder
27. december 2007 - 12:08 #2
Hej

Der kommer ingen box hvor jeg skal bekræfte. Der linkes direkte til sletblok_gem.php

mvh gf
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 12:24 #3
Jeg lavede en slåfejl. Prøv lige med:

<a class="datolinks" href="sletblok_gem.php?id=<?=$row[id]?>" onclick="return Confirm('Vil du virkelig slette filen?')">link teksten her</a><br />
Avatar billede gf Nybegynder
27. december 2007 - 12:50 #4
Hej igen

Det er stadig det samme jeg linkes direkte videre til sletblok_gem.php

mvh gf
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. december 2007 - 13:20 #5
"confirm" staves med små bogstaver.. :-)
Avatar billede gf Nybegynder
27. december 2007 - 13:39 #6
så virkede der :)

Mange tak for hjælpen.

smider i lige nogle svar?

mvh gf
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 16:05 #7
Doh! :) Men her er da et svar fra mig i hvert fald.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. december 2007 - 19:09 #8
Jeg springer over :-)
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 22:21 #9
Takker!