Avatar billede set Nybegynder
27. december 2007 - 09:08 Der er 1 løsning

Ang login i asp.net

Jeg prøver lige igen da jeg dummede mig sidst.

Jeg er ved at lave en webside hvor nogle af siderne skal kunne ses af alle, og nogle kun for medlemmer.
OK så laver man et login system.
Problemmet er bare når jeg tester i Visual Studio 2008 så virker det, men når jeg vil afprøve det i min webserver IIS så kan jeg ikke få fat i databasen. SQLserver 2005.

Min web.config ser således ud:

<configuration>

  <appSettings/>
  <connectionStrings>
    <add name="SetLocal" connectionString="Data Source=localhost; initial catalog=senior erhverv; Integrated Security=SSPI" />
  </connectionStrings>

  <system.web>

    <sessionState cookieless="UseCookies" />
    <siteMap defaultProvider="default">
      <providers>
        <clear/>
        <add name="default" type="System.Web.XmlSiteMapProvider" siteMapFile="web.sitemap" securityTrimmingEnabled="true"/>
      </providers>
    </siteMap>

    <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
    <compilation debug="true" defaultLanguage="c#" />
    <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
    <authentication mode="Forms">
      <forms name="X5" loginUrl="~/Login.aspx" path="/" />
    </authentication>

    <authorization>
      <allow users="*" />
    </authorization>

  </system.web>

  <location path="X5">
    <system.web>
      <authorization>
        <deny users="?"/>
        <allow users="*" />
    </authorization>
    </system.web>
  </location>

</configuration>

Jeg har også prøvet at ændre på flere opsætninger i IIS under asp.net, men har ikke haft held med det endnu.

Hvor er løsningen?
Avatar billede set Nybegynder
27. december 2007 - 19:09 #1
Fandt selv løsningen i en forkert opsætning af IIS. Skulle sætte state management under ASP.NET configurationen til SQLServer så virkede det.
Lukker hermed spørgsmålet.