Avatar billede bhf05 Nybegynder
25. december 2007 - 18:56 Der er 3 kommentarer

lidt hjælp i til java

Hej! Er der nogen der ved hvordan jeg kan for mit program til at virke. Jeg skal implementere dette her (se neden under) i Java. Men jeg kan ikke helt for det til at køre. Det er mening at den skal tage en fil så den kan køre den. Men jeg kan ikke helt se hvad der mangler. Håber at der er nogen som kan hjælpe mig. det er kun det i main metoden der er noget der er galt med! jeg for en nulpointer exeption!

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig!
public class program {
public void enumerate (ArrayList<By> byer , int i){
if (i >= byer.size() ){
System.out.println(byer);
} else {
for (int j = i ; j < byer.size(); ++j){
Collections.swap(byer, i, j);
enumerate(byer , i+1);
Collections.swap(byer, j, i);
}
public static void main (String [] args)throws IOException {
program OK = new program ();
OK.enumerate(byer, 1);
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2007 - 20:20 #1
Hvor kommer variablem byer fra ?
Avatar billede bhf05 Nybegynder
26. december 2007 - 19:51 #2
det må I undskyld jeg glemte at skrive de ting der skulle importeres men det er: (jeg tror at jeg havde kopieret noget andet der manglede også noget andet). Variablen by kommer fra en anden klasse som jeg har skrevet.

import java.io.IOException;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Collections;
public class program {
public void enumerate (ArrayList<By> byer , int i){
if (i >= byer.size() ){
System.out.println(byer);
} else {
for (int j = i ; j < byer.size(); ++j){
Collections.swap(byer, i, j);
enumerate(byer , i+1);
Collections.swap(byer, j, i);
}
public static void main (String [] args)throws IOException {
ArrayList<By> byer = new ArrayList<By>();
program OK = new program ();
OK.enumerate(byer, 1);
}

nu når jeg compiler dette her ovenover står der ikke nogen fejel men hvordan kan jeg får det til at indlæse sådan en fil (se neden under):
filen der skulle indlæse kunne se sådan her ud:
X
1 30 50
2 40 50
3 70 60
X

Der hvor der sår X, der skal der være noget tekst (6 linier for oven og 1 for neden) men det skal bare overspringes når vi skal indlæse filen så det er ikke nødvændigt!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. december 2007 - 20:01 #3
Hvad skal det bruges til?

Du kan læse fra filer med BufferedReader, se eksempel 1: http://www.javapractices.com/topic/TopicAction.do?Id=42
Og du kan fx få de tre værdien ud fra "1 30 50" med http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/util/StringTokenizer.html