Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

disable/enable save

Hej

Hvordan disabler/enabler jeg muligheden for at gemme et word doc ved hjælp af VB
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. december 2007 - 17:43 #1
Overtag kommandoerne FileSave og FileSaveAs. Så kan du der styre i hvilke tilfælde man må og ikke må gemme.

Public Sub FileSave()
'byg selv kriterier op/på
    MsgBox "Du kan ikke gemme dokumentet", vbCritical, "Save"
End Sub

Public Sub FileSaveAs()
'byg selv kriterier op/på
    MsgBox "Du kan ikke gemme dokumentet", vbCritical, "SaveAs"
End Sub
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 17:55 #2
Hvor indsætter jeg koden ?

Kan man lave det så dokumentet godt må gemmes, bare ikke med samme filnavn ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 17:56 #3
Det skal lige siges, jeg er ikke VB haj, men kvaj
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 18:00 #4
Fandt ud af jeg bare skulle indsætte et Module, men hvordan kan det andet løses ?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. december 2007 - 18:04 #5
Hvad med at sætte read-only på filen? Så skal det gemmes under andet navn, hvis man ønsker at ændre i dokumentet, og du er reelt fri for kode.
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 18:20 #6
Jo - det er bare ikke så smart, den kan fjernes af andre brugere, så det er ikke lige sagen, jeg ville hellere lave det vb agtigt

Ved du hvordan jeg får fat i filnavnet på det aktive dokument ?

Og læg et svar, du har jo sådan set allerede besvaret mit oprindelige spm. :)
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 18:23 #7
Nå den fandt jeg selv ud af:  ActiveDocument.Name

Læg et svar :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. december 2007 - 19:04 #8
Kommer her.

Der findes også et DocumentBeforeSave event, som måske også kan være nyttigt, specielt fordi du her har mulighed for at annullere gem-eventet.
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. december 2007 - 19:41 #9
Kanon - det er lige den jeg skal bruge, takker :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. december 2007 - 19:57 #10
Velbekomme.