Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 23:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

User roles virker ikke på nettet

Hej jeg har lavet en lille side med user roles med VWD 2005 Exoress, jeg har efterfølgende lagt det op på min server, men det virkede desværre ikke på trods af det virkede lokalt. Jeg ved ikke om det er koden den er gal med eller om det er installeringen af MS SQL server. Jeg får følgende fejl:

--Start------------------------------------
Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 3:      <system.web>
Line 4:        <customErrors mode="Off"/>
Line 5:        <roleManager enabled="true" />
Line 6:        <authentication mode="Forms" />
Line 7:      </system.web>

--Slut------------------------------------

Linje 5 er markeret med rød.
Avatar billede a1a1 Novice
23. december 2007 - 00:02 #1
har du lagt det i en undermappe? (som ikke er en application)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2007 - 00:18 #2
Det ligger som VWD 2005 Express har lavet det. På sitet har jeg lavet en mappe hvor min aspx og webconfig fil ligger + den tilhørende App_data mappe med databaserne.
Avatar billede a1a1 Novice
23. december 2007 - 00:28 #3
så lav din undermappe om til en application (via iis manageren), eller måske er det nok at uploade web.config'en i roden
Avatar billede a1a1 Novice
23. december 2007 - 00:28 #4
(og fjern den gamle web.config i dir'et)
Avatar billede a1a1 Novice
23. december 2007 - 00:29 #5
This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2007 - 10:23 #6
Nu har jeg lagt det hele i roden af siden uden noget andet og det gav en ny meldmeddelse: Det ligger kun den side jeg har lavet, så jeg forstår ikke hvis der skulle være en database med sammenavn.

An attempt to attach an auto-named database for file d:\xx\www.xx.dk\public\App_Data\aspnetdb.mdf failed. A database with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is located on UNC share.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: An attempt to attach an auto-named database for file d:\xx\www.xx.dk\public\App_Data\aspnetdb.mdf failed. A database with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is located on UNC share.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 01:07 #7
Jeg har prøvet at lave en simpel side som bare viser en tabel med få rækker, der kommer samme fejl som overstående, så måske er det noget med min konfiguration af SQL serveren. Min connectionString ser således ud:

    <connectionStrings>
      <remove name="MDFDatabaseConnectionString1"/>
        <add name="MDFDatabaseConnectionString1" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\MDFDatabase.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True" providerName="System.Data.SqlClient" />
    </connectionStrings>

Jeg har ikke ændret noget i SQL server udover jeg har sikret mig det er startet, men måsker er det nødvendigt eller hvad ?
Avatar billede mochr Nybegynder
24. december 2007 - 14:44 #8
Hvis den ikke kan finde databasen heller den ikke har nogen informationer om den, prøver asp.net selv at oprette databasen. Når den opretter den bliver den altid kaldt for aspnetdb.
Når du køre med en filbaseret database vil jeg anbefalde dig at oprette den på serveren, da det altid er noget med rettigheder. Du kan evt prøve at slette databasen i din app_data mappe, og lave en tom side med en login control på også prøve at logge ind. Så skulle den meget gerne selv oprette databasen i app_data.

Prøv evt os at ændre .\SQLEXPRESS til (local) i din connectionstring.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2007 - 21:01 #9
Kan man køre med andet et filbaseret hvis man kører med MS SQL server 2005 ?

Jeg har prøvet at fjerne databasen og den laver rigtigt nok en database selv også kommer samme fejl, men ville det så hjælpe hvis jeg skrev brugerne ind der ? (Det ville så også kræve jeg installeret VWD 2005 Express?).

Jeg prøvede også at ændre til (local) hvilket gav en ny fejl:

An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

Er det så fordi den slet ikke kan finde databasen ?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 14:32 #10
Jeg lukker igen