Avatar billede zfire Nybegynder
22. december 2007 - 21:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

for loop problem

hej.
jeg har 2 DataGridView hvor det er meningen at den skal tjekke om row'en findes i nr 2 og hvis den ikke gør så skal den adde en ny row og hvis den findes så skal den opdatere cell 1. mit problem er bare at den fint finder at row'en findes hvis der kun er en row i nr 2, men hvis der er 2 eller flere "opdager" den ikke at den allerede findes. Buy får tilsendt et antal og den markerede row via SelectedRows[0].

Koden:
        public void Buy(int qty, DataGridViewRow Row)
        {
            bool found = false;
            for (int i = 0; i == Jakke.Rows.Count-1; i++)
            {
                if (Jakke.Rows[i].Cells[0].Value.ToString() == Row.Cells[0].Value.ToString())
                {
                    found = true;
                    Jakke.Rows[i].Cells[1].Value = Int32.Parse(Jakke.Rows[i].Cells[1].Value.ToString()) + qty;
                    Row.Cells[1].Value = Int32.Parse(Row.Cells[1].Value.ToString()) - qty;
                    break;
                }
            if (found == false)
            {
                Jakke.Rows.Add(Row.Cells[0].Value, qty, Row.Cells[2].Value);
                Row.Cells[1].Value = Int32.Parse(Row.Cells[1].Value.ToString()) - qty;
            }

Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:41 #1
uden at have checket hele logikken vil jeg gætte på at

for (int i = 0; i == Jakke.Rows.Count-1; i++)

skal være

for (int i = 0; i < Jakke.Rows.Count; i++)
Avatar billede zfire Nybegynder
22. december 2007 - 21:44 #2
vil tro du mente
for (int i = 0; i > Jakke.Rows.Count; i++)
og det har jeg nemlig prøvet før og denne her gang finder den ikke den første heller ikke. synes nemlig jeg har prøvet at ændre den for loop til alt hvad jeg kunne finde på
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:44 #3
nej - jeg mener mindre end ikke større end
Avatar billede zfire Nybegynder
22. december 2007 - 21:48 #4
doh, nu kan jeg godt se logikken i det, det har helt misset mig at den skulle vende omvendt :/
tak for det hurtige svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 22:03 #5
virker det så nu ?
Avatar billede zfire Nybegynder
22. december 2007 - 22:18 #6
ja det virker fint nu, tak :) vil du ligge et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 22:25 #7
kommer her