Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2007 - 16:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Request.QueryString.Keys indeholder ingen værdier

Jeg har følgende kode, som er insat i et <form>-tag:

First name:
<input type="text" name="fname" value="Mickey" />
Last name:
<input type="text" name="lname" value="Mouse" />
<input type="image" name="knap" id="temp" src="send.gif" />

Når jeg trykker på knappen, så bliver den samme side reloaded, men det findes ingen keys/værdier i "Request.QueryString.Keys"
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 16:20 #1
en form uden runat server med method GET boer giver noget i Request.QueryString

method POST sender vaerdierne andre steder hen

og form med runat server (som man normalt bruger i ASP.NET) skal du slet ikke bekymre
dig om den slags (saa skal input tags dog ogsaa anedres til asp:TextBox tags)
Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2007 - 16:27 #2
okay - dette er outputtet fra ASP.NET:) Så der er både runat="server" og post. Problemet er, at alle de input felter som er angivet foroven bliver skrevet ud. Altså ved man i princippet ikke hvilke inputfelter der er på siden, hvad de hedder, og hvilke værdier. Det eneste der er på siden i forvejen er <form>-tag og knappen.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
21. december 2007 - 16:49 #3
Må jeg spørge hvorfor du ikke benytter <asp:textbox. . .> controllen istedet for de almindelige html elementer ?

Du har langt større muligheder med dem end med html elementerne.
Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2007 - 17:20 #4
Jeps - det er fordi det er outputtet fra ASP.NET, og fordi vedkommende der oprettet de felter der skal indtastes ikke skal indtaste gode der skal kompileres:)

Jeg tror det var Request.Form.AllKeys der ledte efter istedet for:)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 17:21 #5
Med POST ligger data i Request.Form ikke i Request.QueryString.