Avatar billede lklingenberg Nybegynder
21. december 2007 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i konvertering ml dato og varchar

Hi E,

Denne SQL streng (i en SP):

SET @dato = CAST(@dato AS varchar(20))
SET @return_string = @punkt+'<del>'+@dato+'<del>'+@sted+'<del>'+@tekst

Hvor både @return_string, @punkt, @sted og @tekst er varchar

Giver denne fejl:
Syntax error converting character string to smalldatetime data type.

Er der nogen der kan sige mig hvorfor, når alle variable tilsyneladende er varchar?

/Lars
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. december 2007 - 17:01 #1
Du må declare en ny varchar variable til at holde resultetet af SET @dato = CAST(@dato AS varchar(20))

Prøv:

Declare @TekstDato as varhcar(20)
SET @TekstDato = CAST(@dato AS varchar(20))
SET @return_string = @punkt+'<del>'+@TekstDato +'<del>'+@sted+'<del>'+@tekst
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
21. december 2007 - 17:17 #2
Thanx! Smid et svar, så får du 15 virtuelle pebernødder .<;-)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
01. januar 2008 - 23:22 #3
Godt nyt år!
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
02. januar 2008 - 12:04 #4
I lige måde!