Avatar billede katja_kh Nybegynder
21. december 2007 - 10:14 Der er 1 løsning

Opdater eksisterende nyhed i en formular

Jeg vil gerne kunne opdatere nogle allerede eksistrende nyheder ved hjælp af en formular.

De eksistrende nyheder skal komme frem i input felterne når man vælger en person.

Jeg har skrevet følgende, jeg er overhovedet ikke sikker på om det virker. Og kan ikke finde ud af at få nyhederne frem i formularen så man kan rette i den.

<select name='kendis'  style="background-color:ccc">
<?php
include('../../includes/db_con.php');
$r=mysql_query("select * from people_bio");
while($row=mysql_fetch_array($r)){
echo "<option value='$row[id]'>$row[firstname] $row[lastname]</option>";
}
?>
</select>
<div class="overskrift">Headline:<br></div>
<input type="text" name="overskrift" size="25%" style="background-color:ccc""><br>
<div class="overskrift">Text:<br></div>
<textarea name="tekst"size="25%"  style="background-color:ccc"  > </textarea><br>
<br>
<input type="submit" name="tilfoej" value="Send" class="knap" >
</form>
<?php
echo "<div class='overskrift'>".$_GET['tak']."</div>";

if(isset($_POST['tilfoej'])){
    $date=time();
    $overs=$_POST['overskrift'];
    $text=$_POST['tekst'];
    mysql_query("update people_news set date='". $date ."', headline='". $overs ."', text='". $text ."' where  id=". $_POST[kendis] ."")or die(mysql_error());
?>
<script>
window.location="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>?tak=The news was updated";
</script>
<?php

}

?>

håber det er til at forstå hvad jeg gerne vil have.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
30. januar 2008 - 10:44 #1
...