Avatar billede janostergaard Nybegynder
20. december 2007 - 11:02 Der er 5 kommentarer

Omdanne String til variabel

Kan nogen hjælpe mig med følgende problem?

Jeg har følgende problem med at lave en værdien af en string om til en variabel, forstået på følgende måde

intTest = 2
strTest = ”Test”
intNavnPåVariabel  = ”int” & strTest              (*)

Hvad kan jeg tilføje til (*) således, at intNavnPåVariabel bliver lig med værdien af intTest, dvs. intNavnPåVariabel  = 2, og ikke intNavnPåVariabel = ”intTest”, som koden gør nu?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
20. december 2007 - 11:32 #1
Vil gerne forsøge at hjælpe dig, men du må lige forklare dig lidt yderligere
Avatar billede janostergaard Nybegynder
20. december 2007 - 11:58 #2
Ok. Hvis jeg kører koden af får jeg
intNavnPåVariabel = "intTest"

I stedet ønsker jeg at få
intNavnPåVariabel = intTest

Så jeg ønsker at få lavet teksten "intTest" om til variablen intTest...
Dvs. er det muligt at skrive noget ala
intNavnPåVariabel = ????("intTest")
, som giver
intNavnPåVariabel = intTest (og dermed intNavnPåVariabel = 2)

Giver det bedre mening?
Avatar billede janostergaard Nybegynder
20. december 2007 - 12:13 #3
Lidt yderligere...

Reelt set er der tale om den inverse funktion af CStr(expression), dvs. "Cexp(string)"
Avatar billede tjacob Juniormester
20. december 2007 - 12:44 #4
hvis du ønsker værdien  af intNavnPåVariabel sat til værdien af intTest, hvorfor sætter du den så lig værdien af strTest?
intTest og strTest er to forskellige variable.

Du skal naturligvis skrive intNavnPåVariabel = intTest

Men du skal holde rede på dine typer, altså hvad er streng og hvad er int.
Hvis du vil skrive en int til en strengvariabel skal du bruge cStr() som du selv nævner. Til den omvendte skal du bruge Cint().
Avatar billede janostergaard Nybegynder
20. december 2007 - 13:01 #5
Forespørgslen er tænkt som et fiktivt eksempel for at illustrere mit problem, hvorfor jeg ikke blot kan sætte intNavnPåVariabel = intTest

Så spørgsmålet er, om der findes en inverse funktion af CStr(expression)?
Jeg har en tekststreng som indeholder navnet på den expression, som jeg gerne vil bruge. Dette navn ønsker jeg som sagt så, at konvertere om til den faktiske expression (med værdien 2 i mit eksempel)... Ved ikke om det overhovedet er muligt?