Avatar billede hardcorewizard Nybegynder
20. december 2007 - 01:52 Der er 4 kommentarer

Eksklusiv adgang til fil

Hej med jer.

Jeg er ved at lave et lille program der skal monitorere en eller flere mapper i filsystemet. Når der dukker en ny fil op skal programmet vente på at filen er færdig med at blive kopieret, og derefter gøre noget prædefineret med filen.
Problemet ligger i hvordan jeg afgør hvornår filen ikke bliver skrevet til længere. I C/C++ kunne jeg f.eks. løbende poll'e filen ved at forsøge at åbne den med eksklusive skriverettigheder. I Java ser det dog ikke umiddelbart ud til at den mulighed findes.

Jeg begynder at overveje to løsninger, hvor ingen af dem er specielt holdbare:

1. Check løbende filens størrelse. Når filen holder op med at vokse er den færdig med at blive kopieret.
2. Brug Java Native Interface, og implementer den nødvendige funktionalitet i C.

Begge løsninger er ikke specielt gode. Er der nogen der har nogen forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2007 - 02:02 #1
Der er ikke nogen super portabel løsning.

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/nio/channels/FileLock.html

er bedste bud !
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2008 - 05:35 #3
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 06:22 #4
?