Avatar billede pmko Nybegynder
19. december 2007 - 16:07 Der er 1 kommentar

Flashmenu overskriver links i firefox

Hej..

På en hjemmeside til et skoleprojekt, har jeg sat en flashmenu (multi-level-dropdown menu) ind som navigation på siden. Siden er ellers skrevet i asp.net.

Drop-down menuen fylder 700x30px, og når den er foldet ud med transparent baggrund fylder den 812x244px. Problemet ligger i at den transperente baggrund overskriver links der er lige under menuen. Også når menuen ikke er foldet ud. Som sagt opstår problemet kun i firefox 2.x, IE7 kan godt finde ud af at der et link på den transperente baggrund.

Egenskaberne for flash elementet ses herunder:

/* --- Menu start --- */
<object id="color" width="812" height="244"
style="position:absolute;top:0px;left:0px;z-index:auto;"
classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0">
                    <param name="movie" value="flash/! - 3.swf" />
                    <param name="quality" value="high" />
                    <param name="scale" value="noscale"/>
                    <param name="bgcolor" value="#000040" />
                    <param name="wmode" value="transparent" />
<embed name="color" src="flash/! - 3.swf" quality="high" scale="noscale" bgcolor="#000040" wmode="transparent" width="812" height="244" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
<script type="text/javascript" src="Flash/fixit.js"></script>
/* --- Menu slut --- */

Kan det være nogle flash parameter der mangler?

Har også kigget en del på z-index. Men flashmenuens z-index skal være højere end de nedenstående elementer, da den ellers falder i baggrunden af siden div elementer.

Nogen som har forslag til løsningen på problemet?
Avatar billede mochr Nybegynder
24. december 2007 - 14:50 #1
har du prøvet ændret wmode til opaque?