Avatar billede dan_n Nybegynder
19. december 2007 - 13:52 Der er 2 løsninger

Flash, drawing api, begræns så ikke hele stagen er "drawable"

Hey

Jeg har rodet lidt med denne korte turorial:
http://www.flashkit.com/tutorials/Actionscripting/API_Draw-Chris_Be-869/index.php

Jeg er dog stødt ind i et problem næsten inden jeg er startet. Jeg kunne godt tænkte mig at begænse størrelsen eller height/width af det movieclip, som der kan tegnes i... Jeg ønsker ikke at det skal have hele stagen, men eksempelvis et områder op 300 X 300 px ?

Nogle der har en ide, til dette har forsøgt med noget
myClip.height = xx; og myClip.width = xx;, i tutorial'en men uden held !
Avatar billede arnums Nybegynder
20. december 2007 - 08:28 #1
prøv at lave et MC selv, der kun er 300 x 300px, og giv det instance navnet myClip.

Og så gør denne linie inaktiv:
createEmptyMovieClip("myClip",1);

Selvfølgelig skal du så placere dit nye MC på stagen.
Jeg ved ikke om det virker, jeg sidder ikke ved flash ligenu.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. december 2007 - 20:27 #2
Hvis det blot er en kasseform der skal tegnes indeni, så kan du gøre sådan noget lignende:

onMouseMove = function () {
  if ( _xmouse > 100 and _xmouse < 300 and _ymouse > 50 and _ymouse < 400 ) {
      myClip.lineTo(_xmouse, _ymouse);
  } else {
      myClip.moveTo(_xmouse, _ymouse);
  }
};