Avatar billede denner1989 Nybegynder
19. december 2007 - 12:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Blacklist i gæstebog, virker ikke ordentlig

<?php
$conn = mysql_connect("$host","$user","$pass");
mysql_select_db("$db",$conn);
$query = mysql_query("SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");
if(mysql_num_rows($query)==0)
echo "Skriv ..";
else

echo "Din IP adresse er blevet banned fra gæstebogen.<br> Hvis du ikke føler at der er nogen grund til dette, kan du sende en email til <a href='mail.php?id=1'>Denner</a>.";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
echo "<br><br><strong>Banned af</strong>: <a href='user.php?id=". bruger($row[navn]) ."'>$row[navn]</a><br><strong>Grund</strong>: $row[grund]<br>";
exit;
}
?>

I mysql, der er feltet ip_blok. Der står også ip og under ip, min ip adresse.

Problemet er, at den viser "Skriv.." selvom jeg står i mysql.

Hvad kan årsagen være?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. december 2007 - 12:50 #1
Prøv med en debug udskrift:

$sql = "SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'";
echo "DEBUG: $sql<br>";
$query = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($query) == 0)
...

Indeholder din sql det du forventede?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
19. december 2007 - 12:53 #2
DEBUG: SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = 'minip'

Det var jo også det, den skulle udskrive?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. december 2007 - 14:06 #3
Jep (jeg går ud fra atdet er dig som har maskeret IP nummeret)

Hvad får du hvis du kopiere den til din phpMyAdmin?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. december 2007 - 07:27 #4
Er du kommet videre med denne her?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
31. december 2007 - 00:31 #5
Nej desværre ikke, jeg har ikke haft så meget tid lige på det sidste. Det beklager jeg meget.

Den skriver blot: MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker). (Forepørgsel tog 0.0003 sek)

Men den står der. :S
Avatar billede nielle Nybegynder
31. december 2007 - 07:29 #6
Hvordan ser den kode ud som indsætter i tabellen?
Avatar billede xica Nybegynder
31. december 2007 - 18:22 #7
Hvad mener du helt præcis?
Avatar billede nielle Nybegynder
01. januar 2008 - 13:14 #8
Siden at det IP der skal bannes ser ud til at være i databasen, men løsningen alligevel ikke fungere, så spekulere jeg på at det måske er fordi at der faktisk er kommet et blanktegn ind i starten af passwordet eller måske i slutningen. Disse kan jo ikke ses, men resultatet er unægtelig et noget andet.

Derfor kunne jeg godt tæke mig at se den kode som opretter rækkerne i databasen for at se om der skulle være sket noget i den stil ad den vej.
Avatar billede denner1989 Nybegynder
01. januar 2008 - 14:48 #9
<?php

$conn = mysql_connect("$host","$user","$pass");
mysql_select_db("$db",$conn);
mysql_query("INSERT INTO `ip_blok` (`ip`, `navn`, `grund` )
VALUES ('$_POST[ip]', '$_SESSION[brugernavn]', '$_POST[grund]' )") OR DIE (mysql_error());

mysql_close;

?>
Avatar billede nielle Nybegynder
02. januar 2008 - 09:02 #10
Det ser jo fornuftigt nok ud. Men har du også puttet dite eget IP nummer ind i databasen via den form, eller har du indtaster det via din PhpMyAdmin?

Prøv noget i stil med denne her:

$sql = "SELECT ip FROM ip_blok";
$query = mysql_query($sql);

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
    echo "DEBUG: [" . $row['ip'] . "]<br>";
}

- og kig så efter om dit IP dukker op i listen., og om der evt. er noget før elle efter IP'et (lav en Vis Kilde på det udskrevne).

PS:

$conn = mysql_connect("$host","$user","$pass");
mysql_select_db("$db",$conn);

bør skrives sådan:

$conn = mysql_connect($host, $user, $pass);
mysql_select_db($db, $conn);

PPS:

Jeg har forresten lige tilladt mig at omskrive din oprindelige kode, sådan at du sparet det ene af kaldene til basen:

<?php
$conn = mysql_connect($host, $user, $pass);
mysql_select_db($db, $conn);

$sql = "SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = '$_SERVER[REMOTE_ADDR]'";
$query = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($query) > 0) {
    echo "Din IP adresse er blevet banned fra gæstebogen.<br>
        Hvis du ikke føler at der er nogen grund til dette, kan du sende en email til <a href='mail.php?id=1'>Denner</a>.";

    while ($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {
        echo "<br><br><strong>Banned af</strong>: <a href='user.php?id=". bruger($row[navn]) ."'>$row[navn]</a><br><strong>Grund</strong>: $row[grund]<br>";
        exit;
    }
} else {
    echo "Skriv ...";
}
?>
Avatar billede denner1989 Nybegynder
02. januar 2008 - 23:19 #11
Smed det ind via min form.

Her er første debug:

<font face="verdana" size="2" color="#555555">
DEBUG: [ xx.xx.xx.xx]<br>

Din løsning under 'PPS:' virkede heller ikke :'((
Avatar billede nielle Nybegynder
03. januar 2008 - 06:58 #12
Så vidt jeg kan se er der et mellemrum for meget foran xx.xx.xx.xx.
Avatar billede denner1989 Nybegynder
03. januar 2008 - 22:22 #13
Ah ja, det kunne jo sige sig selv.

Men nu kommer der følgende fejlmeddelse:

Din IP adresse er blevet banned fra gæstebogen.
Hvis du ikke føler at der er nogen grund til dette, kan du sende en email til Denner.
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/virtual/psychokatten.dk/public_html/design/gb_opret.php on line 27

<?php
$conn = mysql_connect($host, $user, $pass);
mysql_select_db($db, $conn);

$sql = "SELECT * FROM ip_blok WHERE ip = '$_SERVER[REMOTE_ADDR]'";
$query = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($query) > 0) {
    echo "Din IP adresse er blevet banned fra gæstebogen.<br>
        Hvis du ikke føler at der er nogen grund til dette, kan du sende en email til <a href='mail.php?id=1'>Denner</a>.";

    while ($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {
        echo "<br><br><strong>Banned af</strong>: <a href='user.php?id=". bruger($row[navn]) ."'>$row[navn]</a><br><strong>Grund</strong>: $row[grund]<br>";
        exit;
    }
} else {
Avatar billede nielle Nybegynder
03. januar 2008 - 22:27 #14
Ret:

while ($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {

- til:

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
Avatar billede denner1989 Nybegynder
03. januar 2008 - 22:58 #15
Tusind tak, læg et svar. :)
Avatar billede nielle Nybegynder
03. januar 2008 - 22:59 #16
Svar :^)