Avatar billede mikkelk Nybegynder
18. december 2007 - 16:27 Der er 6 kommentarer

Samle data fra to databaser i én

Jeg har to MSSQL identiske databaser kørende i SQLEXPRESS. Jeg skal nu have samlet data i den ene af de to databaser.

Jeg skal altså have kopieret data over og samtidig bevaret alle relationer i databasen - hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
18. december 2007 - 16:32 #1
Findes der noget ens data i de databaser? Eller indeholder de forskelligt data, så man faktisk bare kunne kopiere det over i?

Når du snakker om Identiske databaser, så tænker du vel på tabeller og relationer, at det er helt ens begge steder, ik?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
18. december 2007 - 17:23 #2
Der er ingen identiske data nej.

Ja, de indeholder ens tabeller og relationer.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
18. december 2007 - 17:36 #3
Så burde det ikke være det sværste du har gang i... Hvor mange tabeller drejer det sig om? 0-10 eller over 10?

Jeg ville se om jeg kunne eksportere mit data om til csv filer og importere dem som midlertidige tabeller i den database du vil have dem. Så kan du lave en:

INSERT INTO X(Kolonne1, Kolonne2, etc etc)
SELECT (Kolonne1, Kolonne2, etc etc)
FROM Y

Hvor X så er den tabel du gerne vil have det hele ender i og Y er din midlertidige tabel. Husk at indsætte data i de tabeller som ikke relatere videre, så du ikke starter med at indsætte de tabeller som peger på andre, men som ikke indeholder noget data :o)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
18. december 2007 - 17:41 #4
Ca. 15 tabeller.
Hvordan vil du sikre relationerne på den måde du foreslår?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
18. december 2007 - 17:44 #5
De skulle jo gerne blive overholdt når du indsætter dit data, så bliver der jo tjekket for om der er data i den anden "ende" af relationen, ellers fejler din insert. Eller har jeg misforstået noget i dit spørgsmål?

Jeg er tilbage onsdag, prøv at leg med en enkelt tabel eller 2. En skam du kører express, ellers ville du kunne bruge noget Integration services til at hjælpe dig igennem det her...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. december 2007 - 12:19 #6
hvis jeg nu har to tabeller:
Tabel1
T1_ID(PK)
etfelt
etandetfelt

Tabel 2
T2_ID(PK)
T1_ID
ogetfelt

Så er problemet at som sådan er data for de to tabeller forskellige i de to databaser, men ID-felterne har i nogle tilfælde fået de samme værdier - og så har jeg jo et problem.