Avatar billede matexcel Nybegynder
18. december 2007 - 14:06 Der er 11 kommentarer

Få et lopslag til hente en refference istedet for kun en værdi

Kære ekspert

Jeg har udviklet en model som består af 2 ark. Et inddata ark hvor man henter dataen kaldet Watchlist og et uddata ark kaldet HPA. Inddata arket består af 37 forskellige fonde og det er deres data jeg ønsker at henter over mit uddata ark.
Jeg andvender et lopslag som kan sortere i mellem de 37 forskellige fonde.
Formel: LOPSLAG($E$15;Watchlist!$I$10:$J$2385;2;FALSK)
Problemet ved mit Lopslag er at den kun henter en værdi, men jeg skal bruge en refference til feltet i inddataarket, så jeg kan hive resten af dataerne til den pågældende fond med ind i Uddata arket.
Dvs. på nuværende tidspunkt kan min formel kun hente eksempelvis dataen i feltet watchlist D10, men jeg vil gerne have den til at hente både watchlist D10,watchlist D11, watchlist D13 osv.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at knække denne gåde? Så skriv endnelig.

Mvh Mathias
Avatar billede mowi Nybegynder
18. december 2007 - 14:14 #1
Hvad med at lave 3 LOPSLAG for hver fond, så du får data fra både D10, D11 og D13. Skal data fra de 3 celler ikke stå i 3 forskellige celler i HPA?
Avatar billede matexcel Nybegynder
18. december 2007 - 23:19 #2
Hej mowi, dit forslag løser desværre ikke problemet, da de til hver fond hører ca 30 forskellige dataer som lopslaget skal hente.
Mit ideelle Lopslag skal kunne hente start refference og jeg vil så kunne trække de 30 efterfølgende data fra Watchlisten ved at trække curseren fra lopslaget og ned langs HPA arket.
Avatar billede kabbak Professor
18. december 2007 - 23:24 #3
Prøv at kikke på Advanseret filter, den kan gøre det, vel at mærke, den kan kun tage 1 fond
Avatar billede matexcel Nybegynder
19. december 2007 - 00:56 #4
Hej Kabak

Jeg kender ikke Advanceret filtrer, hvad gør den præcis?

Pt inde mit Uddata ark kan man vælge mellem 37 fonde(vha en kombiantionsboks). Jeg vælger en fond og fondens afkast i den 1 måned kommer frem, hvilket er fint. Men jeg kan desværre ikke trække den næste måneds afkast for den pågældende fond med ind via mit lopslag og det helt præcist det jeg gerne vil.

Problemet kunne løses vha. hvis formler, men da der er 37 fonde har jeg opgivet den ide.

Jeg vil meget gerne undgå at bruge VBA.
Avatar billede excelent Ekspert
19. december 2007 - 19:42 #5
eks. på en metode uden VBA

http://pmexcelent.dk/HentFond.xls
Avatar billede matexcel Nybegynder
21. december 2007 - 11:16 #6
Mange tak excelent, det spiller bare perfekt.
Send mig lige et svar
Avatar billede excelent Ekspert
21. december 2007 - 13:37 #7
ok velbekom
Avatar billede matexcel Nybegynder
21. december 2007 - 22:32 #8
Jeg er imponeret
Avatar billede excelent Ekspert
30. december 2007 - 14:18 #9
husk lige at lukke
marker box med navn og klik accepter
Avatar billede excelent Ekspert
04. januar 2008 - 08:50 #10
?
Avatar billede excelent Ekspert
25. januar 2008 - 14:58 #11
husk lige at lukke
marker box med navn og klik accepter