Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. december 2007 - 11:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

autoupdate af access tabel fra sql + excel

Jeg har et stk access DB, der får sine oplysninger for henholdsvis div tabler i sql (ved hjælp af import) + import af et regnark.

Hvordan laver man således at der laves autoupdate når access starter på henholdvis:

- SQL'en 5-6 tabler.
- Regnearket - et regneark placeret i samme mappe.

+

Et mindre spørgsmål:

Hvad hedder kriteriet for dags dato - 60 dage - altså en art date() - 60 dage
Avatar billede jensen363 Forsker
18. december 2007 - 11:34 #1
Benyt makroen Autoexec til denne formål :-)

Now() - 60
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. december 2007 - 11:57 #2
now() - 60 virker ikke mit datafelt ser således ud: 10-12-2007 14:43:37
Avatar billede jensen363 Forsker
18. december 2007 - 12:27 #3
date()-60 skulle også virke
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. december 2007 - 12:38 #4
my bad glemte et "or is null", da nogle af felterne er tomme

Jeg skal have lidt hjælp til autoexec makroen - jeg har aldrig fattet markokonceptet og det at det er en dansk version af office, jeg sidder med gør det ikke nemmere.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. december 2007 - 12:59 #5
Hvordan opdaterer du "manuelt" nu ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. december 2007 - 13:35 #6
pt. via import som ny tabel, ODBC vælg server, vælg tabel. Slet gl. tabel - navngivning ny tabel som gammel. (samme princip for excel)

Indtil nu har vi ikke brugt der system ofte, men det skal vi i gang med - så jeg skal have lavet noget nemt, som "alle" kan bruge.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. december 2007 - 13:43 #7
Afvikles det som modulkode, eller som forespørgsler ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. december 2007 - 14:38 #8
som forespørgsel mod importeret tabeller.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. december 2007 - 14:47 #9
Så skal du blot oprette en makro kaldet Autoexec og afvkile dine forespørgsler i den korrekte rækkefølge herfra
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. oktober 2008 - 09:56 #10
rydder op - smid et svar. Har fået udviklet en app. der udfører arbejdet for mig ved hjælp af c++ & sql
Avatar billede jensen363 Forsker
20. oktober 2008 - 08:32 #11
Et svar :-)