Avatar billede phrame Nybegynder
18. december 2007 - 09:17 Der er 5 kommentarer

Find specifikke USB PID's i Windows 2K, XP og Vista

Hej,

200 points til den som kan give mig direkte kode (helst Visual eller C++) til at finde specfikke USB PID's, som baade fungere i 2K, XP og Vista. Alle 2 OS'er har USB hardware enumeratorene listed under HKEY_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Enum\USB.

Jeg vil gerne have et stykke kode som lister alle PID's numre fra en specifik VID, fx. 046D (Logitech).

Fx:
VID = 046D

Registry =
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_046d&Pid_0990
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_046d&Pid_0990&MI_02
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_046d&Pid_c024

Return = 0990, c024

Hjaelp!
Avatar billede phrame Nybegynder
18. december 2007 - 09:18 #1
Ups... alle 3 OS'er
Avatar billede killer_bee Nybegynder
18. december 2007 - 10:26 #2
kig på det øverste spørgsmål: 12. How do I get a USB VID, TID and PID?
http://www.usb.org/developers/usbfaq/#12

tror du skal kontakte producenterne, ... eller købe alle produkter og finde dem i registry :D... men bliver nok lidt dyrt hehe :)
Avatar billede phrame Nybegynder
18. december 2007 - 11:53 #3
Hei,

nej. jeg oensker bare at finde PID's fra de VID's som allerede findes paa computeren.

/P
Avatar billede phrame Nybegynder
01. februar 2008 - 10:03 #4
Lukker spoergsmalet... eftersom der ikke er nogen svar....
Avatar billede phrame Nybegynder
01. februar 2008 - 10:05 #5
Lukker spoergsmalet... eftersom der ikke er nogen svar...