Avatar billede nozferatu Nybegynder
17. december 2007 - 23:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Philips Cineos på en PC

Hej alle,

Har et Cineos 32" HDTV med en max opløsning på 1920x1080.

Skærmen kører såmænd perfekt med min pc på 1024x768 via HDMI, så langt så godt.

Jeg vil rigtig gerne, især når jeg spiller/ser film, har banket opløningen helt op. Gør jeg det, kommer billedet for det første ud af propertioner, og det "hopper" gevaldigt. Har også læst hos Philips at skærmen kun understøtter 1024x768 i forbindelse med afvikling af pc'en.

Men der må da for dølen være en måde man kan tweake sig ud af, enten med en anden software til tv'et eller nogle tweakede dirvere.

Nogen der kan hjælpe ?? Eller om ikke andet, så forklare hvorfor man ikke kan ;o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. december 2007 - 08:13 #1
hvis den kun understøtter en given opl mht afvikling på PC, er der ikke noget at gøre.. Efter hvad jeg kan finde burde den dog kunne køre 1920*1080p ved 60hz
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_productid_47PFL9732D_10_DK_CONSUMER/Flat-TV+47PFL9732D-10 så du skal sørge for at du stiller skærmen til 60hz i dine gfx kort indstillinger.

Det du kan prøve er forskellige drivere til dit gfx kort.. Prøv den nyeste driver fra Nvidia/ATI alt efter kort. Prøv evt moddede drivere fra enten http://www.ngohq.com/home.php?page=Latest eller http://www.omegadrivers.net/ husk at slette den gamle driver inden du indstallerer en ny
Avatar billede nozferatu Nybegynder
23. marts 2008 - 21:37 #2
a