Avatar billede mr-kill Nybegynder
17. december 2007 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Find ud af om en metode bliver kaldt

Kan det virkelig passe at der ikke findes nogen god måde at finde ud af om mit program indeholder metoder der aldrig bliver kaldt. Jeg mener VS fortæller mig jo hvis jeg har en variabel der ikke bliver sat eller ikke bliver brugt, men jeg vil gerne vide om alle metoder bliver kaldt mindst én gang.

Skal lige siges at mit program indeholder over 40 .cs filer som giver ca. 4000 linjer kode og en DEL metoder.

Nogen idéer?
Avatar billede fufan Nybegynder
17. december 2007 - 23:05 #1
Jeg bruger en add-in til VS, som hedder ReSharper - Den fortæller mig, hvis en metode ikke bliver brugt.
Avatar billede Syska Mester
17. december 2007 - 23:11 #2
Du kan bruge en code profiler ... den fortæller dig også hvor mange gange en method bliver kaldt ... men det kræver selvf du hopper hele programmet igennem ...

Du kan også højre klik på en medhod og tryk på "find references" ... men ja, der må være en måde som allerede er lavet ...

// ouT
Avatar billede mr-kill Nybegynder
17. december 2007 - 23:20 #3
ReSharper >> er det helt gratis?

"code profiler" duer nok ikke da jeg ikke gider køre hele programmet igennem, det er et spil der både kan spilles online og spingleplayer, så kan ikke være sikker på jeg kommer rundt i alle kroge.

"find references" duer heller ikke da det vil tage for lang tid :P
Avatar billede mr-kill Nybegynder
17. december 2007 - 23:38 #4
Ville være rart hvis lønsingen også virkede til VS2005, så jeg skal bruge det i forbindelse med XNA.

Side spørgsmål: hvornår kommer XNA til VS2008?

JDR
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2007 - 02:05 #5
Det er meget svært at lave et sikkert check på public metoder.

Tænk på diverse dynamisk code loading teknikker.
Avatar billede mr-kill Nybegynder
18. december 2007 - 02:12 #6
Ja ja.. men der er ikke noget af mit program der skal kaldes ude fra alle metoder bliver kaldt fra en anden metode og når der er indbygget ting som "find references", så burde der laves så den bare lige kan tjekke alle references ved compiling og hvis der er en der ikke har nogen reference så skal den bare sige det?
Avatar billede md_craig Nybegynder
21. december 2007 - 12:26 #7
FxCop er en anden løsning...

Det er dog ikke en der siger "PuHa" når du compiler, istedet skal du lave et FxCop project der kigger alle dine dll'er (og evt. exe'er) igennem efter du har compilet dem...

Så du skal afvikle den seperat bag efter...
Avatar billede mr-kill Nybegynder
23. december 2007 - 21:32 #8
FxCop siger du?

kan det lavet andet sjov? f.eks. fortælle mig hvor mange gange mine static variabler bliver kaldt? :)
Avatar billede mr-kill Nybegynder
27. december 2007 - 14:40 #9
Jeg vil til at lukke.. nogen der føler de skal ha point?
Avatar billede md_craig Nybegynder
28. december 2007 - 12:17 #10
FxCop er gennerelt et program til at sikre at visse regler omkring kode bliver overhold...

Det kunne være såsom "Avoid Uncalled Private or Internal X"... den kan også håndhæve ting som at folk i en string.Format... husker at give format en Formatprovider hvis man vil sikre det...

Hvis man staver noget "forkert" kan den i visse sammenhæng også få den til at finde det... Enums der ikke dækker over flags vil den helst have er stavet uden flertals S... forkertelser over 3 bogstaver skal være med stort begyndelses bogstav og resten småt Xml fx... osv... Alle mulige regler der er med til at sikre at man overholder som udgangspunkt Microsofts Kode Guidlines...

Alle disse regler er selfølgelig mullige at enable og disable som man vil, samt at lave sine egne... første gang man kører FxCop igennem på ens projekt, hvis man har et lidt stører af slagsen tror jeg langt de fleste vil få et chok... men når man først har fået den tilpasset sine behov... og det man selv mener er korrekt (for hvad der er god kode standard er jo naturligvis op til diskusion)... så er det egentlig et ok rart tool at køre med jævne mellemrum...
Avatar billede mr-kill Nybegynder
28. december 2007 - 15:07 #11
Ahh det ser sku godt ud :)

Det må være løsningen på mit problem, smid et svar og point du skal få!
Avatar billede mr-kill Nybegynder
10. april 2009 - 19:30 #12
Lukker