Avatar billede jjlp Nybegynder
13. juni 2001 - 09:04 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Text felt kan man gøre så det ikke kan slettes?!?

Hej med Jer.
Nu er det sådan at jeg et <Input type=\"text\" value=\"test\">
Så er det jeg gerne vil vide om man kan gøre sådan at man ikke kan slette den tekst som kommer til at stå i feltet??
Det må da kunne gøres enten i HTML eller PHP

jjlp
Avatar billede qzar Nybegynder
13. juni 2001 - 09:06 #1
Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Er det når brugeren har skrevet noget i den form og det er røget over i php eller hvad er det?

-Jonas
Avatar billede htx98i17 Professor
13. juni 2001 - 09:07 #2
<Input type=\"text\" value=\"test\" disabled >
Avatar billede olelar Nybegynder
13. juni 2001 - 09:08 #3
skriv readonly
Avatar billede olelar Nybegynder
13. juni 2001 - 09:09 #4
altså sådan her:

<Input type=\"text\" readonly value=\"test\">
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. juni 2001 - 09:24 #5
<Input type=\"text\" readonly value=\"test\">
Avatar billede htx98i17 Professor
13. juni 2001 - 09:27 #6
både disabled og readonly fungere...

ellebaek, flot kopieret!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. juni 2001 - 09:32 #7
Jeg har tidligere forsøgt mig med readonly, men det virkede ikke i Netscape. Her var løsningen at kombinere begge i stil med HTX.

<input type=\"text\" disabled readonly>
Avatar billede suckz Nybegynder
13. juni 2001 - 10:17 #8
Jolle der er billede af Lasse Risse på mote.dht.dk ude til højre.!! *lol*
Avatar billede krn Nybegynder
13. juni 2001 - 11:08 #9
<input type=\"text\" name=\"test\" disabled=\"true\">
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juni 2001 - 11:28 #10
Iflh. HTML4.01 er begge gældende, altså:

<input type=\"text\" disabled/>

<input type=\"text\" readonly/>

Forskellen er at read-only er implementeret forskelligt i næsten samtlige browsere, mens at man er rimelig godt dækket ind med disabled.

En anden forskel er at elementer der er disabled ikke bliver markeret når man bruger \"tab\"-knappen, det gør readonly elementer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. juni 2001 - 00:14 #11
du kan evt udvide med endnu en parameter  onFocus=\"this.blur()\"  så bliver den lige den tand mere sikker og vist også lidt mere bagudkompatibel

mvh JakobA