Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
17. december 2007 - 20:46 Der er 8 kommentarer

$soapclient = new soapclien

Jeg slås med en søgeside jeg er ved at lave, altså bare en simpel klon af google, men min søgning foregår kun på Engelsk, og kan ikke få den til at søge på Dansk

Det handler om en søgning på Dansk, det ligger i denne linje: $soapclient = new soapclien("http://api.google.com/search/beta2");

Så soapclient skal søge på Dansk, da den der er der nu, kun søger på Engelsk...

Please help
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
21. december 2007 - 22:58 #1
Slet ingen kloge svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:29 #2
Der er nok ingen der kender lige netop den web service.

Hvis du postede et link til docs for den var der måske nogen som kunne se noget.
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
22. december 2007 - 21:54 #3
Jeg ved ikke om det er mere kode du søger, men håber dette hjælper:

$parameters = array(
    "key"        => $yourGoogleKey,  // google developer key
    "q"          => $q,              // search query
    "start"      => $start,          // result start index
    "maxResults"  => 10,              // 10 is the maximum
    "filter"      => false,            // filtering similar entries
    "restrict"    => "",              // country and topic restrictions
    "safeSearch"  => false,            // adult content filter
    "lr"          => "",              // language restrictions
    "ie"          => "",              // deprecated and ignored parameter
    "oe"          => ""                // deprecated and ignored parameter
  );

  $soapclient = new soapclient("http://api.google.com/search/beta2");
  $result = $soapclient->call("doGoogleSearch", $parameters, "urn:GoogleSearch");
  $begin = $start + 1;
  $end = $start + $parameters["maxResults"];
  $total = $result["estimatedTotalResultsCount"];
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 22:02 #4
Jeg mente nu noget dokumentation af den Google service. Den må da findes.

Et gæt:

"lr"          => "lang_da",
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
22. december 2007 - 22:18 #5
Har prøvet men ikke nok, har søgt som vild
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
25. december 2007 - 06:47 #6
Arne, jeg har en undskyldning til dig, jeg har faktisk prøvet det lang_da op til flere gange, men denne gang virkede det faktisk... så tak for det, men nu har jeg et andet problem, ang æøå, jeg har prøvet med at sætte iso-8859-1 til iso-8859-15 men det er ikke nok, ellers ser det sådan ud: ISO-8859-1|US-ASCII|UTF-8
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2007 - 21:55 #7
Hvordan ser koden ud nu ?

(jeg kan ikke se noget tegnsæt overhovedet i 22/12 koden)
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
26. december 2007 - 11:12 #8
Jeg smider det fra nusoap.php som indeholder iso:

var $soap_defencoding = 'UTF-8';
      // var $soap_defencoding = 'ISO-8859-1';

* convert unix timestamp to ISO 8601 compliant date string
*
* @param    string $timestamp Unix time stamp
* @access  public
*/
function timestamp_to_iso8601($timestamp,$utc=true){
    $datestr = date('Y-m-d\TH:i:sO',$timestamp);
    if($utc){
        $eregStr =

* convert ISO 8601 compliant date string to unix timestamp
*
* @param    string $datestr ISO 8601 compliant date string
* @access  public
*/
function iso8601_to_timestamp($datestr){
    $eregStr =

if(strpos($this->headers['Content-Type'],'=')){
                $enc = str_replace('"','',substr(strstr($this->headers["Content-Type"],'='),1));
                if(eregi('^(ISO-8859-1|US-ASCII|UTF-8)$',$enc)){
                    $this->xml_encoding = $enc;
                } else {
                    $this->xml_encoding = 'us-ascii';
                }