Avatar billede xcover Nybegynder
17. december 2007 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra MySQL til MSSQL

Hejsa,

Kan i hjælpe mig med at ændre denne streng så den virker til MSSQL ?

--------------------------------------
AND (UNIX_TIMESTAMP(NOW()) - UNIX_TIMESTAMP(redigeret_tids_stempel)) < 14
--------------------------------------

Den virker fint på min MySQL men efter opgadering til MSSQL så dur den ikke mere.
Jeg har altså et felt i databasen som indholder dato og tid - min SQL streng skal bruges til udtræk at data som er under 14 sek. gammelt.

På forhånd tak.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
17. december 2007 - 15:52 #1
Jeg vil mene du skal ud i noget DateDiff(ss, GETDATE(), redigeret_tids_stempel) < 14

Du skal ihvertfald bruge DATEDIFF hvis du har 2 dato felter og vil se forskellen imellem dem....
Avatar billede xcover Nybegynder
17. december 2007 - 15:55 #2
Jeg har allerede prøvet:
AND "& (datediff("s","01-01-1970",now())-datediff("s","01-01-1970",redigeret_tids_stempel)) &" < 14

Men det gir et forkert resultat...

Så ser output sådan ud:
AND 3407068490 < '14'
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
17. december 2007 - 16:26 #3
Altså, hvor laver du datediff i sekunder tilbage til 01-01-1970? For at det skal minde om hvordan det kører i MySQL?

Vil du ikke bare vide forskellen mellem NOW()/GETDATE() og så din kolonne redigeret_tids_stempel? Hvorfor har du sat det ind som en streng med "& &" Det minder mest om noget VB kode?

Prøv at erstatte denne:
AND "& (datediff("s","01-01-1970",now())-datediff("s","01-01-1970",redigeret_tids_stempel)) &" < 14

Med:
AND (datediff(s,redigeret_tids_stempel, GETDATE())) < 14
Avatar billede xcover Nybegynder
17. december 2007 - 16:34 #4
SUPER!!!!!!!!!!!!!!!

AND (datediff(s,redigeret_tids_stempel, GETDATE())) < 14

Den virker sq... hehe... mange takker... Det var bare mig som sov lidt i timen.

Smid svar!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
17. december 2007 - 16:53 #5
There you go... :o)
Avatar billede xcover Nybegynder
17. december 2007 - 17:41 #6
THANKS!!!! BIG TIME ;)