Avatar billede petan Nybegynder
17. december 2007 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Makro der gennemløber liste og erstatter blanke værdier

Hej,

Jeg har en meget lang liste med navne på personer. Nogle af personerne fremgår flere gange end én, og i det tilfælde er feltet blankt i alle andre rækker end den første. Eksempel:

Blank
Jens
Blank
Erik

Altså de første 3 linier vedrører Jens, og de sidste 2 vedrører Erik.

Jeg vil gerne have erstattet alle de blanke felter med navnet på personen som linien vedrører. Altså noget med en loop (der måske kører baglæns) og som tjekker om feltet er tomt, og i givet fald copy/Paster værdien fra det forrige felt ind.

På forhånd tak!
Avatar billede kabbak Professor
17. december 2007 - 13:04 #1
Klik ind på en celle i den kolonne der skal tjekkes og kør makroen

Husk at du ikke kan fortryde, så gem først

Public Sub UdfyldBlanke()
col = ActiveCell.Column
rk = Cells(65536, col).End(xlUp).Row
For i = rk To 2 Step -1
  If IsEmpty(Cells(i, col)) Then
  Cells(i, col) = Cells(i, col).End(xlDown).Value
  End If
Next
End Sub
Avatar billede mowi Nybegynder
17. december 2007 - 13:06 #2
Jeg forudsætter, at navnene står i kolonne A. Prøv med følgende:

Sub InsertName()
    Dim cell As Range, NextRow As Long, i As Long
    NextRow = Range("A65536").End(xlUp).Row
    For i = NextRow To 1 Step -1
        If IsEmpty(Cells(i, 1)) Then
            Cells(i, 1).Value = Cells(i + 1, 1).Value
        End If
    Next i
End Sub
Avatar billede mowi Nybegynder
17. december 2007 - 13:08 #3
Du er sgu hurtig kabbak :-)
Avatar billede petan Nybegynder
18. december 2007 - 19:05 #4
Tak for hurtigt svar begge to! De lader til at virke begge to. Jeg endte med at bruge mowi´s, men hvis I begge giver et et svar deler jeg mine point mellem jer.
Avatar billede mowi Nybegynder
18. december 2007 - 21:13 #5
Svar herfra
Avatar billede kabbak Professor
18. december 2007 - 21:27 #6
også mig ;-))