Avatar billede juliemusen Nybegynder
16. december 2007 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

links til celle

Hejsa.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave ligesom det her:

http://www.aarhus-shotokan.dk/hold_og_tider/oevrige_arrangementer/internt.php

Det jeg gerne vil have er at når man trykker på et links i venstre side af skærmen er det kun midten der ændrer sig. Jeg skal blot bruge det til billeder istedet for.
Avatar billede w13 Novice
16. december 2007 - 20:55 #1
Det jeg ser loader hele siden, hver gang man klikker på et link. Men det du tænker på, kan laves let med iframe:

<iframe name="main" src="forside.htm" width="100%" height="100%"></iframe>

Så kan du åbne en side i denne frame med et link således:

<a href="nyside.htm" target="main">link</a>
Avatar billede juliemusen Nybegynder
16. december 2007 - 21:24 #2
ok tak.
hvad så hvis jeg vil lave et pop up med billederne, ligesom dette:

http://www.aarhus-shotokan.dk/medlemsside/galleri/breddetraening.php?album=2006_bredde_kai

Hvor skal jeg sætte min iframe ind i koden, er der ikke en funktion i DW, så jeg bare kan sætte det ind i "design" vinduet??
Avatar billede w13 Novice
17. december 2007 - 00:13 #3
Der er sikkert en knap i DW, der indsætter et Iframe. Søg evt. i hjælp-filen. Men ellers sætter du bare iframe-koden (som jeg skrev) ind der, hvor "cellen" er jo.

Og at åbne et nyt vindue er med javascript sådan her:

window.open('side.htm','win');

Men hvordan det skal indsættes afhænger af ... alt! =) Det kan jeg ikke sige uden at vide, hvordan du vil bruge det.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
17. december 2007 - 12:31 #4
hvordan indsætter man javascript i DW så?.
Eks, hvis jeg skal åbne et billede i et pop up vindue, som er 600*600 pixel, Det vil sige at vinduet åbner og tilpasser sig det billede som i dette eks har gemt som 600*600 px.
Man kan vel ikke bare sætte overstående kode ind i mit html dokument??
Avatar billede w13 Novice
17. december 2007 - 17:44 #5
Du indsætter bare:

<script type="text/javascript">
window.open("side.htm","win","width=600,height=600")
</script>
Avatar billede juliemusen Nybegynder
29. april 2008 - 23:25 #6
takker w13 og undskyld det sene svar. ligger du ikk et svar:-)
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 08:00 #7
;)
Avatar billede juliemusen Nybegynder
01. maj 2008 - 17:28 #8
:-)