Avatar billede cavalier Nybegynder
16. december 2007 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Validering og onClick

Hej eksperter

Jeg har flg. streng:

<input type="button" value="Send" onclick="submit();" / class="loginknap">

Jeg vil gerne have at min gæstebogsformular validerer at folk har skrevet deres e-mail adr. ind inden den submitter.

Jeg har ikke tidligere haft script i knappen, men satte det idn pga. meget spam i gæstebogen. Før havde jeg validering på formen men det virker ikke mere.

Hjælp
Avatar billede w13 Novice
16. december 2007 - 18:25 #1
Den lette løsning er at lægge følgende på emailfeltet:

onblur="if(!this.value.match(/^.*@\w[\w\.-]*\.[a-z]{2,6}$/)){alert('Du har ikke udfyldt en gyldig email-adresse.');this.focus()"

I øvrigt forstår jeg ikke, hvad den der skråstreg laver midt i din linje.
Avatar billede cavalier Nybegynder
16. december 2007 - 18:30 #2
den streng du har skrevet virker ikke....
Avatar billede w13 Novice
16. december 2007 - 18:34 #3
Nej, jeg manglede en "}" :
onblur="if(!this.value.match(/^.*@\w[\w\.-]*\.[a-z]{2,6}$/)){alert('Du har ikke udfyldt en gyldig email-adresse.');this.focus()"

I øvrigt får du en javascript-fejlmeddelelse, som er til for at rette fejl. Så hvis jeg nu ikke lige havde været så skarp, at jeg ku' se min fejl med det samme, så ku' jeg intet gøre for at rette koden for dig, uden den fejlbesked. =)
Avatar billede w13 Novice
15. maj 2008 - 21:10 #4
Tak for point. :)