Avatar billede webstuff Nybegynder
15. december 2007 - 23:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

akmedia.dk

Hejsa allesammen

Jeg har haft min side i noget tid, men kunne godt tænke mig en vurdering af den af folk her fra eksperten.
Siden er http://akmedia.dk

Jeg startede med at have siden på dansk, men har senere lavet den på engelsk.

Mvh. Andreas
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 23:52 #1
jeg syntes det er et virkeligt fedt design kan godt li det er så enkelt. men måske skulle du lave strejen rundt om menuen lidt mørkere er meget sværd at se syntes jeg. Ellers fint
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. december 2007 - 07:54 #2
Overvej om du ikke lige skulle smide hvid baggrund på siden, når du nu har lagt op til det med baggrundsfarven til menuen osv.. :-)
Avatar billede webstuff Nybegynder
16. december 2007 - 14:58 #3
muzzy: Tak for de pæne ord omkring designet, jeg vil se lidt nærmere på det mht. min border :-)
thesurfer: Jeg har sat body{ background-color: #fff; } på nu ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. december 2007 - 18:07 #4
Generelt synes jeg ikke om lyse sider.. specielt ikke helt hvide sider.. plus, så bruger de hvide sider mere strøm, da det er det hele der skal lyses op, i modsætning til sorte/mørke sider.. :-)

Dine kodebokse ser lidt mærkelige ud, fordi de ikke går "helt ud til kanten" i højre side..
I stedet for "width: 500px;", prøve med "width: 100%;".. se om det ikke bliver lidt pænere..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. december 2007 - 18:08 #5
Rettelse (tilføjelse af "i CSS koden til PRE"):

I stedet for "width: 500px;", prøve med "width: 100%;" i CSS koden til PRE .. se om det ikke bliver lidt pænere..
Avatar billede webstuff Nybegynder
16. december 2007 - 18:14 #6
thesurfer: Tja, jeg kan til gengæld rigtigt godt lide lyse simple sider, så det er vel smag og behag :)

mht. width på mine kodebokse så har jeg et problem med IE hvor overflow: scroll; ikke virker når man angiver bredden i procenter. Hvis du har en løsning til dette så sig endelig til :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. december 2007 - 21:09 #7
En mulig løsning kunne være, at smide PRE inde i et DIV.. da PRE's 100% så skal arve fra DIV's bredde, kan man muligvis komme uden om det..

Men PRE er noget gryf at arbejder med, og kan frarådes..
Godt nok bliver teksten/koden vist nøjagtigt som den er (i dit udviklingsmiljø), men det gør også koden ulæseligt, hvis du har en linie på 1000 tegn (eller derover).. ja, ok, overdrivelse fremmer forståelsen :-)

Så heller bruge en form for wrapping, f.eks ved at smide koden i et DIV, og så f.eks. bruge Courier New som font.. Det gør det kode-agtigt..

Jeg håber at det er noget du kan bruge.. alternativt er at råde brugeren til at skifte til en ordentligt browser, der ikke er så latterlig dum, at den afvikler JavaScript kode i en fil gemt som f.eks. "PNG"!! :-)
Avatar billede webstuff Nybegynder
17. december 2007 - 02:35 #8
Jeg vil prøve at kigge på det med <div>'en rundt om i morgen hvor jeg har nogle windows brugere online på msn der kan teste det i IE.

Mht. til javascript@png tingen, så var et skud i tågen da jeg afprøvede det, tænkte at det kunne ligne IE at acceptere den slags kode, hvilket jeg havde ret i ;)
Avatar billede webstuff Nybegynder
19. december 2007 - 17:02 #9
Nå det ser ikke ud til der kommer flere svar.
Lægger du et svar thesurfer?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. december 2007 - 19:39 #10
Nah.. jeg springer over..

Se om du ikke kan fixe dine kodebokse med nogle divs.. alternativer kunne du gøre programmatisk med JavaScript.. dvs, lave en div der er 100%, som passer med bredden, sætte PRE-bredden i CSS til et eller andet fixed (f.eks 640 - 650 px), og via JavaScript sætte bredde på dine PRE-til bredden af div'en..

Jeg synes at du skulle lade spørgsmål stå åbent, lidt endnu.. det kunne jo være at der kommer flere forslag.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. december 2007 - 19:42 #11
Rettelser:

alternativer = alternativt..

spørgsmål = spørgsmålet
Avatar billede webstuff Nybegynder
04. januar 2008 - 02:45 #12
det ser ikke ud til der er flere.. du smider bare et svar ;o)
og mange tak!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2008 - 20:41 #13
Fik du kigget nærmere på det vi talte om i spørgsmålet/tråden?

- Svar