Avatar billede sorenblik Nybegynder
15. december 2007 - 21:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

explorer bruger 95-100 % cpu

Hej
Min pc er pludselig blevet underlig og kører meget langsomt. Når jeg trykker ctrl-alt-delete og kigger under processer kan jeg se at explorer bruger mellem 95 og 100 % af cpu'en. Afslutter jeg explorer kører den som normalt.
Jeg kører xp, sp2, har kørt diverse antispyware og antivirus scanner uden resultat.
Når jeg kigger under systemgendannelse opretter den kun et tidspunkt der svarer til når jeg åbner den, og det er det eneste der er.

Nogle gode bud??
Avatar billede rejemaden Nybegynder
15. december 2007 - 21:34 #1
Tag et ordentligt læs rådne figner og skovl dem ind i dit kabinet, så skal du se "explorer bruger 0-5 % cpu", så det står langt ned ad væggene!
Avatar billede enya Nybegynder
15. december 2007 - 21:37 #2
>rejemaden: Andre mener nok deres spørgsmål mere seriøst end du gør.. Synes du skal holde dig til dine egne spørgsmål...!
Avatar billede hcma Novice
15. december 2007 - 22:12 #3
sorenblik >>  mon ikke det er *.avi filer som låser systemet. Hvis det er er dette, er løsningen dette:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
Avatar billede sorenblik Nybegynder
16. december 2007 - 01:02 #4
jeg kan slet ikke finde de filer i regedit
Avatar billede hcma Novice
16. december 2007 - 01:15 #5
det lyder mærkeligt, da den normalt er være der, hvis man da ikke har slettet den.
Avatar billede sorenblik Nybegynder
16. december 2007 - 11:06 #6
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Jeg kan finde ind til classes, men der er ikke noget der hedder clsid. leder jeg det forkerte sted.
Avatar billede hcma Novice
16. december 2007 - 13:32 #7
Den bør ligge lige under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLRMetaData......
Avatar billede sorenblik Nybegynder
16. december 2007 - 14:54 #8
den eneste der er hedder clp og har ingen undermapper. Nu kan jeg se på linket at det er til sp1, og jeg har jo sp2, men det har måske ikke noget at sige?
Avatar billede hcma Novice
16. december 2007 - 15:13 #9
om det er sp1 eller sp2 betyder intet.
hvis du IKKE har mappen/filen må den allerede være blevet slettet, så det er nok ikke løsningen på problemet.
tror du selv skal lægge et svar her og oprette et nyt spørgsmål i virus-kategorien
Avatar billede sorenblik Nybegynder
16. december 2007 - 15:41 #10
Ungerne har installeret et nyt spil, mon det er det der kan drille så meget. Tror jeg prøver at fjerne det.
Avatar billede sorenblik Nybegynder
16. december 2007 - 18:45 #11
virkede ikke