Avatar billede younk-dk Nybegynder
15. december 2007 - 18:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Auto repair

Hej, min server har cronjobs som jeg kan køre hver time, det må man kunne udnytte.

Jeg har et phpbb forum, og cirka 4 gange om ugen crascher phpbb_session tabellen, nogle gange er det også andre tabeller der crascher. Når jeg så går ind og tjekker via phpmyadmin skal jeg bare markere tabellen og trykke repair.

Eftersom min udbyder ikke tilbyder Auto-repair funktion vil jeg høre om man ikke bare kan lave et script der når der bliver kørt går ind og reparere de tabeller der er marketer som crasched. Altså via et php script,
hvis JA,
Hvordan?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
16. december 2007 - 09:28 #1
Det kan du godt så længe du har adgang til MySQL fra din batch fil.

REPAIR TABLE `mintabel`
Avatar billede coderdk Praktikant
16. december 2007 - 13:40 #2
Eller lidt mere kluntet, hvis du ikke kan køre shell-scripts, så kan lave et PHP-script der kører samme query og lade dit cronjob kalde dette ;)
Avatar billede younk-dk Nybegynder
16. december 2007 - 16:30 #3
@coderdk Det var netop det jeg tænkte, men skal så bare have fundet ud af hvordan jeg lige får stykket scriptet sammen, men det må jeg vil kunne læse mig frem til php.net
Avatar billede coderdk Praktikant
16. december 2007 - 17:09 #4
det er bare som normalt:

mysql_connect($host, $user, $password);
mysql_select_db($database);
mysql_query("REPAIR TABLE dintabel");

Går jeg i hvert tilfælde ud fra :)
Avatar billede younk-dk Nybegynder
17. december 2007 - 22:57 #5
Ved godt hvordan jeg laver scriptet, men hvordan pokker kan jeg se om det virker? Kan man lave en tabel og så få den til at crasche bevidst?
Avatar billede younk-dk Nybegynder
17. juli 2008 - 20:00 #6
Fandt anden løsning, men tak alligevel.