Avatar billede hewa Nybegynder
15. december 2007 - 02:41 Der er 3 kommentarer

Indholdet forsvinder med input men ikke med textarea

Hvad sker der lige her...

Jeg gemmer i en database, efter indholdet er kørt gennem denne kode:
$glinktekst = mysql_real_escape_string(htmlentities($_POST['glinktekst']));

magic_ quotes er slået til på serveren.

Hvis jeg vil redigere noget, hvor der sidder en ' i teksten, forsvinder alt teksten efter, når jeg bruge denne kode, det er den, der skal bruges, da det kun er en linje, det fylder:
<input type='text' name='glinktekst' value='".$row['glinktekst']."' size='40'>

Bruger jeg denne, får jeg teksten frem, og så kan jeg redigere min tekst:
<textarea name='glinktekst' style='width: 100%;' rows='1'>".$row['glinktekst']."</textarea>

Det er altså for skørt, og jeg fatter overhovedet ikke, hvad der foregår... jeg håber, det er et lyst hovede, der kan hjælpe mig :)

På forhånd tak.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
15. december 2007 - 03:33 #1
Overvej hvordan browseren fortolker dette. Hvis Teksten er: test'tekst

<input value='test'tekst'>

Men ikke browseren ser det som:

<input value='test'  (... noget ligegyldigt) >
Avatar billede gammelhat Nybegynder
15. december 2007 - 04:02 #2
http://dk2.php.net/htmlentities

du skal have ENT_QUOTES med, for at konvertere apostroffer også
Avatar billede hewa Nybegynder
15. december 2007 - 12:37 #3
jamen det virker jo, ENDELIG, tusind tak for hjælpen ;-)
Smid et svar, så er der point til dig :)