Avatar billede superraider Nybegynder
15. december 2007 - 01:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Animation, fadeing divs

Hey, jeg sidder og vil gerne lave min egen lile menu. Jeg har fået nogen lunde styre på koden til at hive information ud af et sitemap.

Hva jeg ikke har styr på er, hvordan jeg kan lave animationer og fade divs, antager at jeg for nemmest ved at lave det ønskede resultat hvis jeg har bygget min menu op af div elementer.

Har kigget lidt på de animations javascript filer some ajax modulet bruger, men er ikke lige den store javascript koder, så håber nogen evt kan komme med et par eksempler på hvordan jeg kan lave animationer og fade div elementer?
Avatar billede superraider Nybegynder
15. december 2007 - 01:50 #1
Vendt bare et par timer med at bruge meget tid på det, havde overset at der var en animation controller i ajax toolboxen, troede bare det var nogle references scripts andre controls brugte. Så giver det lige et forsøg selv.
Avatar billede superraider Nybegynder
15. december 2007 - 05:28 #2
Jeg fandt dette. http://dotnetforum.dk/blogs/fasttrackdeveloper/archive/2007/12/10/79865.aspx

Men når jeg adder
      <asp:ScriptReference Assembly="Microsoft.Web.Preview" Name="PreviewScript.js" />
            <asp:ScriptReference Assembly="Microsoft.Web.Preview" Name="PreviewDragDrop.js" />

til min script manager, så får jeg af vide at Microsoft.Web.Preview ikke findes.
Avatar billede superraider Nybegynder
15. december 2007 - 09:43 #3
<script type="text/javascript">

  function MenuCollapse(Size)
  {
        var controller = document.getElementById("Controller");
        var SeqAnimation = AjaxControlToolkit.Animation.SequenceAnimation(controller);
        for (var x = 0; x < Size; x++)
        {
        var panel = document.getElementById("_MenuEntry"+x);
        var ani = AjaxControlToolkit.Animation.ResizeAnimation(panel, .4, 25, 0, 0, "px");
        SeqAnimation.add(ani)
        }
        SeqAnimation.play();
  }
</script>

Jeg får en error, nogen der kan gennemskue hva jeg har gjort galt?

this.set_target is not a function    (linie 366)
Animation(div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25)
createCallback(Object __namespace=true, [div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25])
ParentAnimation(div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25, null)
createCallback(Object __namespace=true, [div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25, 1 more...])
ParallelAnimation(div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25, null)
createCallback(Object __namespace=true, [div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25, 1 more...])
ResizeAnimation(div#_MenuEntry0.MenuMain-nav-inner, 0.4, 25, 0, 0, "px")
MenuCollapse(3)

Jeg har følgene refferencer i min scriptmanager,
            <asp:ScriptReference Assembly="AjaxControlToolkit" Name="AjaxControlToolkit.Animation.Animations.js" />
            <asp:ScriptReference Assembly="AjaxControlToolkit" Name="AjaxControlToolkit.Compat.Timer.Timer.js" />
Avatar billede superraider Nybegynder
15. december 2007 - 09:46 #4
Glemte new AjaxControlToolkit.Animation.ResizeAnimation(panel, .4, 25, 0, 0, "px");
new AjaxControlToolkit.Animation.SequenceAnimation(controller);