Avatar billede vtec4ever Nybegynder
14. december 2007 - 11:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem og luk funktion i VBA (Igen)

Jeg bruger nedenstående i et Excell ark, og vil gerne have lavet den om, så den kun lukker det aktive ark når man gemmer.

Private Sub CommandButton2_Click()
If [Ark1!c28] = "" Then Navn = [Ark1!c10] Else Navn = [Ark1!c28]
If [Ark1!c28] = "" Then drev = "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("F8") & "\" Else drev = "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("F8") & "\"
If MsgBox("Projektmappen gemmes som :  " & drev & Navn & ".xls  er det ok ?", vbYesNo) = vbYes Then ThisWorkbook.SaveAs drev & Navn & ".xls"
If Sheets("Ark1").Range("G8") <> "" Then Kill "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("G8") & "\" & Sheets("Ark1").Range("G18") & ".xls"
Application.Quit
End
End Sub
Avatar billede x-lars Novice
14. december 2007 - 12:18 #1
Erstat "Application.quit" med "ActiveWindow.close"
Avatar billede x-lars Novice
14. december 2007 - 12:20 #2
Nej undskyld, havde ikke lige spottet, at den kun skulle lukke, når der var gemt. Hmmm.....
Avatar billede x-lars Novice
14. december 2007 - 12:26 #3
Prøv i stedet:

Private Sub CommandButton2_Click()
If [Ark1!c28] = "" Then Navn = [Ark1!c10] Else Navn = [Ark1!c28]
If [Ark1!c28] = "" Then drev = "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("F8") & "\" Else drev = "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("F8") & "\"
If MsgBox("Projektmappen gemmes som :  " & drev & Navn & ".xls  er det ok ?", vbYesNo) = vbYes Then ThisWorkbook.SaveAs drev & Navn & ".xls"
If Sheets("Ark1").Range("G8") <> "" Then Kill "J:\Vareoprettelser\" & Sheets("Ark1").Range("C6") & "\" & Sheets("Ark1").Range("G8") & "\" & Sheets("Ark1").Range("G18") & ".xls"
Application.Quit
Else: Exit Sub
End
End Sub
Avatar billede vtec4ever Nybegynder
14. december 2007 - 12:48 #4
Den første virker tilsyneladende efter hensigten, da den jo først lukker når der er sagt OK til at den skal gemme.
Lægger du lige et svar på den? Og tusind tak for hjælpen.
Avatar billede x-lars Novice
14. december 2007 - 13:49 #5
Gerne, kommer hér! *<|;-D