Avatar billede kennethkimnielsen Nybegynder
13. december 2007 - 15:46 Der er 2 kommentarer

css problem

1:Jeg ønsker at have et centreret div til mit indhold på siden
2:På hver side af det centreret div har jeg et billede jeg ønsker gentaget horisontalt 100% til browserens bredde
3: Billederne på hver sidde er forskelligt fra hinanden

Hvordan er det muligt..??
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
13. december 2007 - 19:20 #1
Du kan centrere en div sådan her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <title>Sidetest</title>
<style>
html,body
{
margin: 0;
text-align: center;
height: 100%;
}

#main {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 50%;
height: 100%;
text-align: left;
background: #000;
}
</style>
</head>
<body>
    <div id="main"></div>
</body>
</html>

At sætte forskellig baggrund på hver side må være ret indlysende :)
Avatar billede kennethkimnielsen Nybegynder
14. december 2007 - 08:10 #2
Det jeg mener er at jeg ønsker at have et billede på hver side af mit centreret div, der repeater-x, men mit problem er at det er 2 forskellige billeder jeg har, et til den ene side, jeg ønsker skal repeates til browserkanten, og det samme i den anden side, bare med hvert sit billede..