Avatar billede nibby Nybegynder
13. december 2007 - 12:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farve indstilling

Hej
Håber at der nogen der kan hjælpe mig. Da jeg er på herrens mark!
Jeg har installeret Adobe cs3 her på mit arbejde. Her bruger jeg meget illustrator, photoshop og pdf.

1. Når jeg printer ser farverne meget underlige ud.
Hvor skal jeg indstille dem??

2. Når jeg printer fra PDF bliver det farvet totalt sort....??
Og hvis jeg sender det til en kollega, som sidder med en Free ware udgave, så ser det fint ud.

HJÆLP!
Avatar billede nibby Nybegynder
13. december 2007 - 13:00 #1
Jeg mener ikke hvor....nok nærmere hvordan skal de indstilles?
Avatar billede reinelt Nybegynder
13. december 2007 - 14:13 #2
der plejer at være en udskrivning af farverne  i forbindelse med installationen.Er
det o.k. er der ikke et fejlprogram til hjælp af sådanne ting.??
Avatar billede nibby Nybegynder
16. december 2007 - 14:34 #3
Undskyld - men jeg forstod ikke helt hvad det var du skrev?
Kan du evt. uddybe det lidt eller omformulere det.
Avatar billede reinelt Nybegynder
16. december 2007 - 16:30 #4
er der ikke i programmmet  cs 3 en hjælpefunktion om printerfejl? jeg har prøvet hjemmesiden
http://www.adobe.com/dk/products/indesignserver/faq/  jeg kan intet finde om
printerfejl. printeren fungerer den på alle andre programmer?
Avatar billede nibby Nybegynder
16. december 2007 - 23:11 #5
Det er ikke printeren der er noget i vejen med.
Faktisk har jeg to jeg kan printe til og resultatet er det samme.
Yderligere er det således at jeg ofte må sende min PDF filer til mine kollegaer, og bede dem printe det ud for mig, (og det er de vist ved at være godt trætte af det, forståeligt nok). Deres print fejler ikke noget.

Jeg kan læse mig til at man kan indstille "Brigde" til at styre farve funktionen.
Men jeg er meget i tvivl om hvordan og hvorledes jeg skal indstille det, altså hvilke settings jeg skal vælge?
Avatar billede reinelt Nybegynder
17. december 2007 - 10:21 #6
jeg må beklage jeg kan ikke hjælpe dig.håber andre kan deltage.
Avatar billede haho Nybegynder
25. december 2007 - 17:27 #7
Du skal være opmærksom på hvorledes din CS3 spiller sammen med din printer. Hvis du benytter forskellige farverum, kan det gå meget galt.
Prøv at se din dialogboks til udskrift og kontroller om Color handling står til "Photoshop Manages Colors". Ligeledes skal din printer være indstillet til at lade Photoshop håndtere farver.

Angående dine kvaler med PDF, har jeg ikke nogle råd.
Avatar billede nibby Nybegynder
23. august 2010 - 15:28 #8
Jeg lukker spørgsmålet ned