Avatar billede hschak Nybegynder
12. december 2007 - 21:05 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Guldkorn - råd - og Ærlighed

Hey.. ville gerne høre jeres mening om denne "Alkohol" side den er ren privat. og jeg har intet kendskab til  ASP og PHP og alt det der fine sprog (-:  Så lad mig høre jeres mening om Layoutet og deslige. Det jo det jeg lærer af ROS og KRETIK.

http://www.h-schak.dk
Avatar billede w13 Novice
12. december 2007 - 21:17 #1
Den er da fin, men der er nogle fejl.

For det første har du stavet "konkurrencer" forkert i topmenuen. Du har skrevet "konkurancer".

For det andet får jeg en JavaScript-fejl, når jeg henter din side: "Tegnet er ugyldigt! Linje 2"

For det tredje starter din kode med:
-----------------------------------
<style>
body {
    scrollbar-arrow-color: #ffffff;
    scrollbar-3dlight-color: #4F4F82;
    scrollbar-darkshadow-color: #275383;
    scrollbar-face-color: #275383;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-shadow-color: #d0d0d0;
    scrollbar-track-color: #275383;
    background-color: #275383;
-----------------------------------
Dette skal være:
-----------------------------------
<style type="text/css">
body{
    scrollbar-arrow-color: #ffffff;
    scrollbar-3dlight-color: #4F4F82;
    scrollbar-darkshadow-color: #275383;
    scrollbar-face-color: #275383;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-shadow-color: #d0d0d0;
    scrollbar-track-color: #275383;
    background-color: #275383;
}
------------------------------------
Og så må det i øvrigt ikke stå uden for head-sektionen. Og slet ikke inden din doctype og <html>. Desuden fortsætter du meget længere nede på siden denne css-kode, selvom der lige har stået en masse HTML-tags.

For det fjerde bliver følgende js-kode aldrig kørt: file:///C|/h-schak/Scripts/AC_RunActiveContent.js

Du kan jo her se, at det er en placering på din computer og ikke på nettet, så måske køres den på _din_ pc, men jeg kan altså ikke se den :)
Avatar billede w13 Novice
12. december 2007 - 21:18 #2
Hov, css'en sku' afsluttes også:

<style type="text/css">
body{
    scrollbar-arrow-color: #ffffff;
    scrollbar-3dlight-color: #4F4F82;
    scrollbar-darkshadow-color: #275383;
    scrollbar-face-color: #275383;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-shadow-color: #d0d0d0;
    scrollbar-track-color: #275383;
    background-color: #275383;
}
</style>

Men du bør skrive det sammen med det css, du allerede har i <head>.
Avatar billede hschak Nybegynder
12. december 2007 - 22:20 #3
w13  Ja det kan jeg se. hmmm. Stavefejlen.... fjernede også lige min scrollbar kode. så nødvendig er den jo heller ikke. og tror fejlbeskeden forsvandt.
Avatar billede w13 Novice
12. december 2007 - 22:36 #4
Men nu begynder din kode med:

<style>
<style type="text/css">

Det skal væk. Din kode _skal_ begynde med <html>. Og faktisk helst en doctype, som du havde før, lige inden din <html>.
Avatar billede w13 Novice
12. december 2007 - 22:36 #5
Fejlbeskeden er væk nu ja :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2007 - 21:27 #6
Der mangler doctype i starten - og du har style-kald hlet i top ...kan ikke engang testes på W3 !!
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 17:34 #7
Alle dine æøå virker ikke...
Avatar billede w13 Novice
14. december 2007 - 19:01 #8
Inkluder følgende i meta-sektionen, det burde redde Æ, Ø og Å:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
Avatar billede hschak Nybegynder
14. december 2007 - 20:37 #9
Hmmm ser ud til der skal arbejdes en del med det.Det med ÆØÅ var jeg klar over der har jeg stillet et spørgsmål andet sted (html editor/Dreamweawer), tænkte om det en god ide at starte op fra bunden. kan bare ikke lige huske hvordan jeg fik lavet det grundlæggende selve skabalonen. Tabellerne.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. december 2007 - 20:45 #10
Byt om på de første to linier:
<html>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

Så der istedet står:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<html>
Avatar billede hschak Nybegynder
14. december 2007 - 21:11 #11
hm de er nu byttet om og her hos mig mangler stadig æøå. tror jeg vil prøve at geninstallerer Dreamweawer. kan ikke se hvad der ellers er galt ( -:
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. december 2007 - 21:26 #12
Prøv at lave starten om til det her:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Drikker du får hele familien tømmermænd</title>
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 21:35 #13
Hschak, det er ikke noget med din dreamweaver..:)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 21:36 #14
Hvis du går ind i notesblok med en af dine filer kan man se at de har ÆØÅ'erne..:)
Avatar billede w13 Novice
15. december 2007 - 14:03 #15
Som allerede kommenteret har du indsat "<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">" i allerførste linje. Det _skal_ indsættes imellem <head> og </head>. Intet udover din !doctype må stå før <html>.
Avatar billede hschak Nybegynder
15. december 2007 - 20:42 #16
Hallo Hallo. ingen skal komme og sige at hjemmeside design ikke kan give grå hår (-:

Men nu begynder det da så småt at gå til held. SYNTES jeg nu selv.  og har da også lært meget her.  at som på alle huse er det vigtigt for at man kan bygge videre "Soklen" ja hele fundamentet . Er den god og iorden bliver det hele jo ligesom lidt nemmere (-:    Gider i ligge et svar................. og tak for hjælpen. som jo egentlig ikke hørte hjemme her eller ?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. december 2007 - 21:02 #17
Prøv at lade Dreamweaverhjælpe dig med starten, doctype osv. så går det meget nemmere.
...held og lykke!
Avatar billede hschak Nybegynder
16. december 2007 - 14:00 #18
Takker- hvad med w13
lægger du ikke et svar. der var jo hjælp fra alle ( -:
Avatar billede w13 Novice
16. december 2007 - 14:08 #19
Joda :)
Avatar billede w13 Novice
17. december 2007 - 11:58 #20
Takker!