Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skjul en specifik filtype

Jeg har et DJ program som generer en fil for hver .mp3 fil, for at finde ud af bpm, key og keycode på musikken. Filerne hedder det samme som .mp3'erne, men med et andet filtypenavn.

Kan jeg på nogen måde skjule alle disse filtyper med en enkelt regl - "Skjul filtype .xxx" ?
Avatar billede tofte Juniormester
12. december 2007 - 20:13 #1
du kan gå i en kommandoprompt og skrive attrib +h *.xxx for den mappe du gerne vil have skjult filerne i
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 20:17 #2
Virker ikke.
Avatar billede tofte Juniormester
12. december 2007 - 20:25 #3
hmm, det virker fint her. Hvis du står i mappen og skriver attrib så skulle den gerne vise alle filer og makrere de skjulte med et h.

Hvis der er h'er ud for alle de ønskede filer, kan det måske være at xp er sat op til at vise skjulte filer.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 21:00 #4
Kan ikke komme ind på mappen :S - cmd siger adgang nægtet.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 21:02 #5
Prøvede at ligge filen ind på et drev, som jeg kunne komme ind på. Men det ændrer kun filer af den filtype, i den givne mappe, og ikke på hele computeren.
Avatar billede tofte Juniormester
12. december 2007 - 21:09 #6
nej det er sandt. Den gør det kun for en mappe. Jeg kender ikke til om man kan gøre det generelt. Hvis det bare er for en mappe og alle undermapper kan du tilføje /s til udtrykket så medtages udermapper også, men det løser stadig ikke probelmet med hele computeren.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 21:13 #7
Hvordan kommer jeg så ind på mappen E:\Musik ?.. Den skriver adgang nægtet. Det er den og alle undermapper, jeg skal have lavet det lille trick, i.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 21:52 #8
Hvor blev du af? :) - Kan ikke finde svaret på google
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 21:56 #9
Nå, lagde filen i roden af drevet, og lavede tricket med /s i kommandoen.

Skriv et svar, så får du point :)
Avatar billede tofte Juniormester
12. december 2007 - 22:37 #10
jeg var lige væk et øjeblik. Jeg skal nok lige vende tilbage hvis jeg kommer i tanke om en generel metode. Men lige nu er jeg blank.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
12. december 2007 - 22:37 #11
Okay, det er i orden. Klarer mig på den anden måde indtil videre. Det er helt fint.

Tak :)