Avatar billede dl Nybegynder
12. december 2007 - 14:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor findes dette synbol ikke

Jeg har mit dao obj. Til at hente en customer op af DB.

package hs.backend.dao;
import hs.backend.entity.Customer;

import org.hibernate.SessionFactory;
import org.springframework.dao.DataAccessException;
import org.springframework.orm.hibernate3.HibernateObjectRetrievalFailureException;
import org.springframework.orm.hibernate3.HibernateTemplate;
import org.springframework.orm.hibernate3.HibernateOperations;
import org.springframework.orm.hibernate3.support.HibernateDaoSupport;

public class CustomerDAO {

    private HibernateOperations hibernateOperations;

    public Customer retrieveCustomer(long customerID) throws Exception {
        Customer customer = null;
        try {

            customer = (Customer) hibernateOperations.load(Customer.class, customerID); // FEJL
        }
        catch (HibernateObjectRetrievalFailureException e) {
            throw new Exception(e.getMessage());
        }
        return customer;
    }

    public void createCustomer(Customer customer) {
        hibernateOperations.save(customer);
    }

    public void updateCustomer(Customer customer) {
        hibernateOperations.update(customer);
    }

    public void deleteCustomer(long customerID) {
        //Customer customer = (Customer) hibernateOperations.load(Customer.class, customerID);
        //hibernateOperations.delete(customer);
    }

    public HibernateOperations getHibernateOperations() { return hibernateOperations; }
    public void setHibernateOperations(HibernateOperations hibernateOperations) { this.hibernateOperations = hibernateOperations; }

    public void setSessionFactory(SessionFactory sessionFactory) {
        HibernateTemplate template = (HibernateTemplate) hibernateOperations;
        template.setSessionFactory(sessionFactory);
    }

Fejl: C:\Documents and Settings\admin\Skrivebord\Spring Eksempel\HelloSpring\src\java\hs\backend\dao\CustomerDAO.java:25: cannot find symbol
symbol  : method load(java.lang.Class,long)
location: interface org.springframework.orm.hibernate3.HibernateOperations
                        customer = (Customer) hibernateOperations.load(Customer.class, customerID);
1 error

Der er fejl i min load/get metode.
men der står her at det burde virke - http://static.springframework.org/spring/docs/2.5.x/api/org/springframework/orm/hibernate3/HibernateOperations.html#get(java.lang.Class,%20java.io.Serializable)
Avatar billede powerbart Nybegynder
13. december 2007 - 01:19 #1
Der er forskel på long og Long ...
--

Prøv at skriv:
retrieveCustomer(Long customerID)
istedet for
retrieveCustomer(long customerID)
Avatar billede dl Nybegynder
13. december 2007 - 20:01 #2
Jeg synes bare det er sovt, når jeg køre det, ved at loade XML filerne unden m servlet,  MVC'en ... så er det ingen problemmer ... så spøtter den obj frem :)

Men igemmen et webprojekt, så vil den ikke.

Og via eclipse vil den, men ikke i netbean.  det kan jeg ikke helt forstå, når det er de samme klasser jeg bruger .
Avatar billede powerbart Nybegynder
14. december 2007 - 14:20 #3
Forskellig JDK/JVM version?
Avatar billede dl Nybegynder
14. december 2007 - 15:23 #4
det skulle det ikke være .. men det er enlig også lige meget ud  :)  Jeg har brugt det, som det skulle være til en firma samtale :)  så nu håber jeg på det beste.

Powerbart kommer du ikke med et svar. Eftersom, du vil nok er den og er kommer længest
:)
Avatar billede dl Nybegynder
14. december 2007 - 15:23 #5
og se kan jeg heller ikke. Du har jo givet et svar  :)
Jeg lukker sp. her.