Avatar billede malkavian Nybegynder
12. december 2007 - 14:07 Der er 3 kommentarer

.NET 3.5 AJAX Toolkit problemer

Hej jeg har prøblemer med at at få ajax op at køre hvergang jeg prøver at compile skriver den at den ikke genkender <ajaxToolkit:CalendarExtender ID="TextBox1_CalendarExtender" runat="server"
            Enabled="True" TargetControlID="TextBox1">
        </ajaxToolkit:CalendarExtender>

og det forstår jeg ikke da jeg har importeret det i webconfig som ses her

<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
    <configSections>
        <sectionGroup name="system.web.extensions" type="System.Web.Configuration.SystemWebExtensionsSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35">
            <sectionGroup name="scripting" type="System.Web.Configuration.ScriptingSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35">
                <section name="scriptResourceHandler" type="System.Web.Configuration.ScriptingScriptResourceHandlerSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
                <sectionGroup name="webServices" type="System.Web.Configuration.ScriptingWebServicesSectionGroup, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35">
                    <section name="jsonSerialization" type="System.Web.Configuration.ScriptingJsonSerializationSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="Everywhere"/>
                    <section name="profileService" type="System.Web.Configuration.ScriptingProfileServiceSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
                    <section name="authenticationService" type="System.Web.Configuration.ScriptingAuthenticationServiceSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
                    <section name="roleService" type="System.Web.Configuration.ScriptingRoleServiceSection, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" requirePermission="false" allowDefinition="MachineToApplication"/>
                </sectionGroup>
    </configSections>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <trust level="Medium"/>
        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
        <compilation debug="true">
            <assemblies>
                <add assembly="System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
                <add assembly="System.Data.DataSetExtensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
                <add assembly="System.Xml.Linq, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
                <add assembly="System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
                <add assembly="System.Web.Extensions.Design, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/></assemblies>
        </compilation>
        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
        <authentication mode="Windows"/>
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->
        <pages>
            <controls>
                <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI" assembly="System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
                <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI.WebControls" assembly="System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
                <add namespace="AjaxControlToolkit" assembly="AjaxControlToolkit" tagPrefix="ajaxToolkit"/>
            </controls>
        </pages>
        <httpHandlers>
            <remove verb="*" path="*.asmx"/>
            <add verb="*" path="*.asmx" validate="false" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
            <add verb="*" path="*_AppService.axd" validate="false" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
            <add verb="GET,HEAD" path="ScriptResource.axd" type="System.Web.Handlers.ScriptResourceHandler, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" validate="false"/>
        </httpHandlers>
        <httpModules>
            <add name="ScriptModule" type="System.Web.Handlers.ScriptModule, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
        </httpModules>
    </system.web>
    <system.codedom>
        <compilers>
            <compiler language="c#;cs;csharp" extension=".cs" warningLevel="4" type="Microsoft.CSharp.CSharpCodeProvider, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089">
                <providerOption name="CompilerVersion" value="v3.5"/>
                <providerOption name="WarnAsError" value="false"/>
            </compiler>
            <compiler language="vb;vbs;visualbasic;vbscript" extension=".vb" warningLevel="4" type="Microsoft.VisualBasic.VBCodeProvider, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089">
                <providerOption name="CompilerVersion" value="v3.5"/>
                <providerOption name="OptionInfer" value="true"/>
                <providerOption name="WarnAsError" value="false"/>
            </compiler>
        </compilers>
    </system.codedom>
    <!--
        The system.webServer section is required for running ASP.NET AJAX under Internet
        Information Services 7.0.  It is not necessary for previous version of IIS.
    -->
    <system.webServer>
        <directoryBrowse enabled="true"/>
        <validation validateIntegratedModeConfiguration="false"/>
        <modules>
            <remove name="ScriptModule"/>
            <add name="ScriptModule" preCondition="managedHandler" type="System.Web.Handlers.ScriptModule, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
        </modules>
        <handlers>
            <remove name="WebServiceHandlerFactory-Integrated"/>
            <remove name="ScriptHandlerFactory"/>
            <remove name="ScriptHandlerFactoryAppServices"/>
            <remove name="ScriptResource"/>
            <add name="ScriptHandlerFactory" verb="*" path="*.asmx" preCondition="integratedMode" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
            <add name="ScriptHandlerFactoryAppServices" verb="*" path="*_AppService.axd" preCondition="integratedMode" type="System.Web.Script.Services.ScriptHandlerFactory, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
            <add name="ScriptResource" preCondition="integratedMode" verb="GET,HEAD" path="ScriptResource.axd" type="System.Web.Handlers.ScriptResourceHandler, System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
        </handlers>
    </system.webServer>
    <runtime>
        <assemblyBinding xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1">
            <dependentAssembly>
                <assemblyIdentity name="System.Web.Extensions" publicKeyToken="31bf3856ad364e35"/>
                <bindingRedirect oldVersion="1.0.0.0-1.1.0.0" newVersion="3.5.0.0"/>
            </dependentAssembly>
            <dependentAssembly>
                <assemblyIdentity name="System.Web.Extensions.Design" publicKeyToken="31bf3856ad364e35"/>
                <bindingRedirect oldVersion="1.0.0.0-1.1.0.0" newVersion="3.5.0.0"/>
            </dependentAssembly>
        </assemblyBinding>
    </runtime>
</configuration>

Er der nogen som kan hjælpe jeg har prøvet at afinstallere VS og Frameworks og intet nytter.
Avatar billede montago Praktikant
12. december 2007 - 14:26 #1
dét som er lidt tricky ved at få AJAX toolkittet til at virke med .NET er om projektet har registreret Toolkittet...

Da jeg i sin tid, skulle putte ajax på et gammelt .NET projekt, var jeg nødt til, manuelt at indætte de rette elementer i WebConfig.

Dette skridt, kan man springe over hvis projektet bliver oprettet som "Ajax extended Web application"...

om Toolkittet er kompatibelt med .NET 3.5 er nok nærmere det problem du ser her... AJAX toolkittet er trods alt skrevet til .NET 2.0 !

- dette er ikke et svar, men en pointer til hvorfor det måske ikke virker...
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. december 2007 - 14:43 #2
Har du husket at smide en scriptmanager ind på siden? Du kan også, hvis du kører med det, indsætte den på din masterpage.
Avatar billede malkavian Nybegynder
14. december 2007 - 13:51 #3
Beklager det lange ventetid på svar

jeg køre med visual studio 2008 og der ligger ajax toolkit til 3.5

Jeg har også puttet script manager på siden