Avatar billede jthom Nybegynder
12. december 2007 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Print knap - problemer med styring af print-output

Hej,

jeg bruger flg. script til at oprette en print knap med.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function printWindow() {
bV = parseInt(navigator.appVersion);
if (bV >= 4) window.print();
}
// End -->
</script>

og i Body....

<a href="java script:printWindow()">Print Formularen</a>

mit problem er at selve printet bliver mikroskopisk. Nogen der ved hvordan man kan få printet skaleret til A4 størrelse ?
Avatar billede w13 Novice
12. december 2007 - 21:29 #1
Det har nok noget at gøre med din css-fil. Du kan lave en css-fil, der bruges ved print, med:

<link rel="stylesheet" href="/stylesheet/print.css" media="print" type="text/css">

Og så den normale css:

<link rel="stylesheet" href="/stylesheet/screen.css" media="screen">
Avatar billede jthom Nybegynder
13. december 2007 - 08:17 #2
Hej w13 Skal jeg bruge begge Css-filer? Har aldrig selv brugt

<link rel="stylesheet" href="/stylesheet/screen.css" media="screen">

..og hvordan skal filen konfigureres ?
Avatar billede w13 Novice
13. december 2007 - 08:54 #3
Bruger du et eksternt stylesheet allerede, altså et du importerer sådan her?

Du sætter bare media="screen" på, så bruges det kun ved visning på skærmen, mens media="print" bruges til udskrivning.
Avatar billede jthom Nybegynder
13. december 2007 - 10:36 #4
det fungerede! - hvorfor kan jeg vælge mig selv ved pointgivningen. Nå, hvis du skriver noget så får du lige dine point.

Tak for hjælpen og god jul
Avatar billede w13 Novice
13. december 2007 - 22:38 #5
Fordi jeg ikke har svaret før nu.. Men nu kan du :) Og god jul til dig også!
Avatar billede w13 Novice
14. december 2007 - 17:29 #6
Tak for point. =)