Avatar billede baksen Nybegynder
11. december 2007 - 18:32 Der er 4 kommentarer

Trådløs forbindelse forsøger at hoppe på naboens netværk

Har en trådløs forbindelse, der "hopper" på naboernes sikre netværk - har fundet dette svar af ældre dato
"Jeg har forsket lidt i det, prøv at indsætte følgende i registreringsdatabasen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\EAPOL\Parameters\General\Global]
"AuthMode"=dword:00000002

Det forhindrer styresystemet i, at afbrude forbindelsen til kortet.

Mvh Glenn"

Er der en, der kan skære svaret "ud i pap for dummies" *s*

Hvordan "fordeles" det der skal indlægges på Navn, type og data ??
Avatar billede baksen Nybegynder
11. december 2007 - 21:30 #1
Havde håbet på en frelsende engel med et svar her i juletiden  :-(
Avatar billede zinuss Nybegynder
12. december 2007 - 16:43 #2
Ehm, det der har noget at gøre med 802.1x, som har "godkendelse" at gøre, ved ikke lige hvordan du fandt frem til denne...
Det er svært at forklare i en kort besked, Men DWORD value 2 giver:

Include learning to determine when to initiate the transmission of EAPOL packets. A Windows XP Service Pack 2 (SP2)-based computer will only send an EAPOL start frame if the computer receives an EAP request identity frame and if no internal process is currently ongoing.

Jeg tror ikke det er det du leder efter ;)

Men hvis den hopper på naboens trådløse er det sikkert fordi du har været forbundet der før og pc'en husker dette.

Kig på sreendumpet med "preferred network" og se om det ikke er det:
http://www.washington.edu/computing/wireless/pcxp.html

(Jeg er ikke online så tit, så forvent ikke yderligere svar)
Avatar billede baksen Nybegynder
12. december 2007 - 17:51 #3
Tak fordi du tog dig tid til at svare *s*
Kigger nærmere på dit forslag een af dagene - endnu en gang tak *SSSS*
Avatar billede zinuss Nybegynder
12. februar 2008 - 16:02 #4
Fandt du ud af det? :)