Avatar billede crappy- Nybegynder
11. december 2007 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP og dynamisk MySQL

Godaften Eksperten!
Jeg står i den situation, hvor jeg har en del forskellige poster, som skal indsættes i en MySQL database. Jeg søger derfor en løsning, hvor det er muligt at bruge de samme klasser/funktioner til forskellige tabeller, så jeg ikke behøver at have én for hver tabel.

Jeg kiggede nærmere på:
http://www.devshed.com/c/a/MySQL/Dynamically-Insert-and-Update-values-in-a-MySQL-database-using-OOP men kan ikke umiddelbart få denne løsning til at fungere, selvom det er det, som jeg søger. Ydermere har jeg på fornemmelsen at sikkerheden er dårlig i ovennævnte system.

Derfor ønsker jeg andre "færdigløsninger" så jeg i første omgang (forhåbentligt) kan undgå selv at skulle kode det. Ellers er idéer til, hvordan det kodes, meget velkomne.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2007 - 19:17 #1
Er det noget du skal gøre een gang og så ikke mere?

Hvad med at lave de poster om til et antal INSERT sætninger som du så hælder ind i din database via f.eks. phpMySQL?
Avatar billede crappy- Nybegynder
11. december 2007 - 19:45 #2
Sidder og leger med noget community. Dvs. hvis man opretter sig som bruger er der én INSERT sætning her, hvis man fx skriver et indlæg, så er der endnu en.. osv..

Det betyder, at jeg jeg skal indsætte mange forskellige data i forskellige tabeller flere gange. Her ville det så være praktisk (og mere overskueligt), hvis jeg kunne nøjes med, at kalde den samme class hver gang, så jeg slipper for en masse forskellige INSERT sætninger. Det samme gælder så for update og delete.
Ved ikke, om jeg fik forklaret det bedre her.
Avatar billede jck_true Nybegynder
13. december 2007 - 08:26 #3
Hej Jeg har altid brugt dette framework fra et CMS system har dog aldrig fået taget mig sammen til at fjerne dig funktioner jeg ikke bruger men du kan fået et link her. Der er også en smule dokumentation. Ellers giver classen sig selv.
http://dbphp.tiddlyspot.com/
Avatar billede crappy- Nybegynder
14. december 2007 - 18:18 #4
Jo tak, jeg prøver at kigge på det. Om ikke andet fik jeg systemet, som jeg nævnte i mit spørgsmål til at virke. Så jeg prøver at lege lidt rundt med det ;-)