Avatar billede madiedk Nybegynder
11. december 2007 - 12:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder cri$

Hej

jeg sidder og kigger på noget nogle sql querys og ved nogle af dem står der cri$ foran selve tabelnavnet hvad betyder det?
er det en standart eller er det noget der er defineret specifikt i de querys jeg kigger?
f.eks.

SELECT CRI$BIL.TYPE FROM CRI$BIL
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 12:47 #1
ser ud til at være specifikt for de queries, men hvilken database er det (fabrikant) og hvad er det du vil opnå?
Avatar billede madiedk Nybegynder
11. december 2007 - 13:24 #2
det er oracle, jeg skal redigerer i nogle forspørgsel og gøre hele opbygningen mere struktueret.
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 13:50 #3
jeg kender ikke rigtig noget til oracle, men et bud er at CRI$BIL identificerer en tabel og at din query beder om at få feltet "type" fra CRI$BIL  specifikt, uanset hvor mange tabeller der er listet i FROM klausulen...

dit eksempel er lidt simpelt, men er det ikke sådan at de steder hvor den konstruktion benyttes, spørges der i flere tabeller, evt. med en join?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2007 - 04:18 #4
Er det ikke bare et table prefix brugt af en given app ?
Avatar billede ladyhawke Novice
12. december 2007 - 22:08 #5
sådan set det jeg prøvede at skrive, bare ikke helt så enkelt :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2007 - 16:05 #6
Jeg snakker ikke om brug af tabel.felt syntaxen, men om det at en given app
prefixer alle tabelnavne med app_ eller app$ for at undgå tabelnavns konflikter.

Hvis nu man kører to apps foo og bar mod samme database og begge apps har en items
tabel, så har man en konflikt. Men hvis de prefixer så det er foo_items og bar_items
(eller foo$items og bar$items) så har man ikke det problem.

Jeg mistænker CRI$ for at være af den type.
Avatar billede ladyhawke Novice
14. december 2007 - 11:11 #7
det vil jeg ikke udelukke... men det er nemmere at gennemskue, hvis vi kunne se tabelstruktur og hele query
Avatar billede madiedk Nybegynder
20. december 2007 - 20:50 #8
okay, det er nok noget application prefix så. smid et svar, tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2007 - 21:14 #9
ok