Avatar billede madiedk Nybegynder
10. december 2007 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fra database til database

Hej

har læst mange steder hvordan man forbinder databaser til databaser osv. f.eks. hvordan man tilgår en oracledatabase via access. mit spørgsmål er hvorfor man ville gøre det, er det fordi at access er bedre til noget end oracle eller hvad skyldes det?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2007 - 22:21 #1
Nogen gange har man brug for data som allerede eksisterer i en anden database. Applikationer
og database vokser tit lidt ustruktuereret og hvem taenkte nu lige paa alle muligheder,
da man valgte at ligge nogle data i en separat database for 10 aar siden.

For Access er der dog ofte en yderlige grund, idet man tit vaelger at erstatte:

Access applikation databse ------ Access data database

med:

Access applikation databse ------ SQLServer eller Oracle eller ...

fordi rigtige database servere til nogen formaal er bedre end Access's egen.
Avatar billede madiedk Nybegynder
10. december 2007 - 22:35 #2
okay, tak, så den funktion i access hvor man sammenkæder tabeller F.eks fra en oracledatabase, er det for at bruge access som et DBMS da det er mere brugervenligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2007 - 22:41 #3
Ja - mange finder at Access er et godt tool til at lave applikation i, men foretraekker
en rigtig database server til data.

Mit indtryk er dog nok at den metode er faldet i udbredelse i forhold til for 10
aar siden.

Andre maader at lave applikation paa har catchet up med Access.
Avatar billede madiedk Nybegynder
10. december 2007 - 22:51 #4
okay, tak for bekræftelsen, jeg står selv med en stor oracle database og havde tænkt på at køre datane gennem access, men hvis der er andre måder at lave applikationerne på end access der er bedre, hvilke kan du så foreslå.
jeg går ud fra at du når du skriver. "tool til at lave applikationer i" dækker det over blandet andet brugerformularer og andet vba kode man laver i access?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2007 - 23:04 #5
Du kan bruges Access.

Men det er altsaa ogsaa blevet  naesten uhyggeligt nemt at smaekke en GUI app
sammen med .NET og en grid kontrol og et data set.
Avatar billede madiedk Nybegynder
20. december 2007 - 20:49 #6
smid et svar, så der point
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2007 - 21:13 #7
kommer her