Avatar billede hewa Nybegynder
10. december 2007 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Verdens nemmeste cookie virker ikke - hmmm?

Hvad pokker sker der lige her?

Jeg kan ikke en gang få verdens mindste side til at virke med en cookie - hvad er det, jeg ikke forstår?

<html>
<body>

<?
setcookie("brugernavn", "xxx", time()+ 3600);
?>

</body>
</html>
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. december 2007 - 21:47 #1
Prøv:

<?
setcookie("brugernavn", "xxx", time()+ 3600);
?>
<html>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. december 2007 - 21:48 #2
Og forklaring:
setcookie() defines a cookie to be sent along with the rest of the HTTP headers. Like other headers, cookies must be sent before any output from your script (this is a protocol restriction). This requires that you place calls to this function prior to any output, including <html> and <head> tags as well as any whitespace.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. december 2007 - 21:48 #3
Og et svar!
Avatar billede hewa Nybegynder
10. december 2007 - 21:52 #4
Haha, tak for hjælpen :)
Jeg har prøvet alverdens krumspring, uden det har virket. Gad vide hvordan jeg kan bruge det i den virkelige verden, når jeg ikke kan lægge en cookie nede i min kode - det er så mit mit næste projekt :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2007 - 22:12 #5
"når jeg ikke kan lægge en cookie nede i min kode" ... hvis ovenstående virker, som det bør, så kan du lægge en cookie i din kode.

Hvis du mener, at du skal lægge en cookie midt i din HTML, så har du misforstået, hvordan man laver websider. Det rigtige princip er (noget i retning af)

1) Lav alle opdateringer, beregninger etc. (herunder cookies)

og først derefter

2) Vis HTML på baggrund af de data, der er beregnet i 1), som fx er lagt i variabler, arrays, etc.

Det er nok rigtigt. at du ser eksempler ude i verden, hvor det hele er blandet sammen i en pærevælling. Men så bliver resultatet også derefter.
Avatar billede hewa Nybegynder
10. december 2007 - 23:16 #6
Tak for dit bidrag erikjacobsen!

Hvis det er måden at lave websider, som du beskriver, så har du ret, så har jeg misforstået det fuldstændigt. Det eneste jeg har inden, jeg når til mit html er session_start() og include "connect.php", resten af min kode ligger blandet med med html, der hvor jeg skal bruge det. Det virker logisk og forståligt, men du har givet mig nogle gode tanker med fra dit indlæg. Tak for det!
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. december 2007 - 07:48 #7
Takker for point.