Avatar billede stois Nybegynder
10. december 2007 - 17:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C++ oversættelse

Jeg har et projekt, hvor jeg skal snakke sammen med en DLL, selv projektet er i C#, men jeg er virkeligt dårligt til C++ åbenbart. Så jeg skal bruge lidt overtsættelse.

Selve koden jeg skal have oversat:
void __fastcall TDemohomeputerDLLF::GetObjIdxBtnClick(TObject *Sender)
{
char ObjNameA[255], ObjValueA[255];
char *ObjName=ObjNameA, *ObjValue=ObjValueA;
homeputer_GetObjIdx(atoi(ObjIdxEdt->Text.c_str()),ObjName,ObjValue);
ObjNameEdt->Text=ObjName;
ObjValLb->Caption=ObjValue;
}

Beskrivelsen af selve funktionen på tysk:

homeputer_GetObjIdx(Index, Objektname, Objektwert)

Mit dieser Funktion können Objektname und Objektwert für den angegebenen Index ermittelt werden.

Der Index ist vom Typ integer, Objektname und Objektwert sind Pointer auf nullterminierte Strings.

Aufrufparameter : Index, Objektname, Objektwert

Rückgabewert: 1 Aufruf war erfolgreich, gültigen Werte in Objektname, Objektwert
              0 Aufruf war nicht erfolgreich, keine gültigen Werte in Objektname, Objektwert

Aufrufbeispiel in Delphi und C
homeputer_GetObjIdx(Idx, ObjName, ObjValue)

Et eksempel på hvordan jeg tilgår DLL'en i C#:

[DllImport("homeputer.dll", EntryPoint = "homeputer_GetObjIdx",
CharSet = CharSet.Unicode, ExactSpelling = true,
CallingConvention = CallingConvention.StdCall)]
public static extern string[] homeputer_GetObjIdx(int Index, string ObjectName, string ObjectValue);

....

Jeg skal selvfølgelig ikke bruge et C# eksempel, forkerte kategori, men det vil være fedt hvis jeg kunne forstå hvordan jeg skal kalde den funktion, så jeg kan komme igang med at bruge den =)
Avatar billede segmose Nybegynder
11. december 2007 - 09:15 #1
homeputer_GetObjIdx(IndexTilHvorDuVilHenteVærdierFra, PointerTilCharArrayHvorReturVærdiPlaceres, EnAndenPointerTilCharArrayHvorAndenReturVærdiPlaceres)

returnerer 1 hvis der er gyldige værdier i arrays'ne.
Avatar billede stois Nybegynder
11. december 2007 - 12:43 #2
Yes mange tak segmose

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg laver en pointer =)
Spørger i C# kategorien =)