Avatar billede awbufas Nybegynder
10. december 2007 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem XP og Vista problemer

Hej.
Jeg har en bærbar der kører Vista og en Stationær der kører XP.
Jeg ville oprette netværk mellem de to for at kunne dele filer.
Jeg er kommet så langt at jeg fra vista maskinen kan komme ind på XP'eren.. men ikke omvendt. På Xp'eren beder den om Brugernavn og Adgangskode.Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive der.Jeg har skrevet som Brugernavn mit XP brugernavn og som adgang min XPlogon kode.
Det virker ikke.Jeg har også som brugernavn skrevet WORKGROUP virker heller ikke.
Men hvorfor mon Vista maskinen godt kan snuppe filer og dele printer på XP'eren og ikke omvendt ved jeg ikke.
Jeg er desperat og ville give 1000 point til den der har en løsning hvis jeg kunne. P.S link helst ikke til en eller anden engelsk side
Avatar billede rejemaden Nybegynder
10. december 2007 - 14:08 #1
Det brugernavn og adganskode den spørger om, det er det du bruger til at logge ind på windows på din bærbar. Jeg har også en bærbar med Vista og en stationær med XP, og det er sådan jeg kan komme ind på min bærbar fra den stationære.
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2007 - 14:23 #2
Prøv at studere dette link http://technet.microsoft.com/da-dk/library/bb727037(en-us).aspx
Avatar billede awbufas Nybegynder
10. december 2007 - 14:36 #3
Det har jeg også prøvet at skrive men uden held.Hvis jeg slår Adgangsbeskyttet deling fra i vista kan jeg godt komme på.mine brugernavne er ens på begge makiner..Kan det have noget med det at gøre.Hvis jeg kører uden Adgangsbeskyttet deling,blokerer min Router vel med dennes adganskode?? så ingen andre kan se filer
Avatar billede awbufas Nybegynder
10. december 2007 - 15:20 #4
Til rejemaden.
Du har jo ret.Jeg mente at det navn der står i startbjælken var brugernavnet...Det er det nødvendigvis ikke,det ændrede jeg da jeg fik den bærbare.
Men jeg fandt det rigtige brugernavn.. og nu lykkedes det
Tak for det hurtige svar.